26 Haziran 2015 Cuma

LABNELİ BROWNİ


Aslında bu browniyi çok önce yapmış, fotosunu paylaşmıştım.
Bloguma eklemek bu güne kısmetmiş.
Orjinal tarifi için Mutfaktafeyzavar sayfasına bakabilirsiniz.
Güzel tariflerini beğenerek takip ediyorum.

Temmuz başında benim için tatil başlıyor ve İstanbul'a evime gidiyorum.
Burayı biraz ihmal etmiş olacağım ama diğer sosyal medya hesaplarımda 
her zaman sizlerle takipte olacağım.
Sizlere hayırlı ramazanlar diliyorum ve 
Ramazan (Şeker) bayramınızı şimdiden kutluyorum.

Sevgiyle kalın:))))


Malzemeler

Kek malzemesi için:

250 gr tuzsuz tereyağ
100 gr bitter çikolata
(bir kare paketten biraz fazla)
1- 1,5 su bardağı şeker
yarım su bardağı kakao
1 peket labne (suyu süzdürülmüş)
(ben Philadelphia light kullandım)
3 adet büyük boy yumurta
yarım su bardağı elenmiş un
çay kaşığı ucuyla çok az tuz

Üst Ganaj için:
1 küçük paket süt kreması
2 kare paket bitter çikolata

süslemek için
zevkinize göre kakao yada renkli şekerlemeler





Yapılışı

Önce tereyağını bir kaba koyalım ve içi su dolu başka bir kabın içinde 
ocağın üzerinde kısık ateşte eritelim. Bitteri ve kakaoyu ekleyelim.
Benmari usulü çikolatanın erimesini sağlayalım.
Şekeri ekleyelim ve eriyene kadar karıştıralım.
Ocaktan alalım ve karıştırarak biraz soğutalım.
Yumurtaları ve labneyi ekleyelim ve iyice mikserle çırpalım.
Unumuzu ve tuzu da ekleyip spatula yardımı ile 
malzemeleri karıştıralım.




Yağladığımız yada yağlı kağıt serdiğimiz cam yada istediğiniz
fırın kabına brownimizi dökelim.
160 derece önceden ısıttığımız fırında 45 dk pişirelim.
fırınınıza göre kürdan testini yaparak süreyi ayarlayın.
Pişen brownimizi soğuması için bir kenara alalım.

Ganaj için
Kremayı bir kapta ocağın üzerinde ısıtalım, kaynatmayalım.
Bitteri ekleyip eriyene kadar karıştıralım.

Erimiş çikolata ganajımızı soğumuş brownimizin üzerine eşit şekilde
spatula yardımı ile yayalım.
Oda sıcaklığında soğuduktan sonra 2-3 saat buzdolabında dinlendirelim.

Ganaj donunca rahatça kesip istediğimiz şekilde süsleyip, servis edelim.

Afiyet olsun:))



41 yorum:

  1. browniye kim hayır diyebilir :)

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık.. Ahh oğluma yapsam mı acaba bu gece :) Browni getirdin şimdi aklıma

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim... benim yiğit sevdi sizin Yiğit'te umarım beğenir:)

      Sil
  3. Annecigime siparisi verdim iftara yetistirir artik ellerinize saglik ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İftara yetişmese bile denemenizi tavsiye ederim... sevgiler:)

      Sil
  4. Çok lezzetli görünüyor bu ara bir detoks dönemine girdim çıkınca muhakkak deneyeceğim bir tarif :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detoks bende yapmak istiyorum ama bir türlü başlayamıyorum... sonra yapın derim:)

      Sil
  5. Ellerine sağlık canım…
    Nefis görünüyor.
    Brownie hayır denilemez bir lezzet…
    sevgilerimle…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler emelcim:) Browniye biz de hiç hayır diyemiyoruz:) sevgiler

      Sil
  6. çok güzel görünüyor tabi sunum da harika olmuş elinize sağlık :-))

    YanıtlaSil
  7. Yanıtlar
    1. İstanbul'a gelince tatil biraz yorucu oluyor ama yine de güzel... teşekkürler Ozay:9)

      Sil
  8. ellerine sağlık şimdi oruçlu oruçlu canım çekti :)

    YanıtlaSil
  9. Browniyi çok severim kahveyle özellikle.Ama labne katmıyordum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kahveyle çok yakışıyor.. teşekkürler:)

      Sil
  10. Ellerinize sağlık.. Nefis olmuş. Çocuklar için mutlaka deneyeceğim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  11. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  12. Elinize sağlık, nefis görünüyor (:

    YanıtlaSil
  13. Ayy şimdi olsa ne güzel giderdi ama malum ramazan ancak bakmakla ve iç çekmekle yetiniyorum :)) Ellerine sağlık ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her daim yapılacak bir tarif... deneyin derim... sevgiler:)

      Sil
  14. Yanında bir fincan kahveyle nefis olur :) Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  15. Nefis bir tarif gerçekten. Ayrıca tabağa da bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim... tabağımı bende çok beğeniyorum.:))

      Sil
  16. Kasım bey öncelikle bloguma hoş geldiniz... Güzel yorumunuz ve tariflerimi deneyip beğendiğiniz
    için çok teşekkür ederim...:)

    YanıtlaSil
  17. merhaba canım blogunu yeni keşfediyorum :) eline emeğine sağlık çok güzel gözüküyor kekler :) bende bloğuma beklerim http://fundanndunyasi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  18. Ellerinize, emeginize saglik! Tarifi begenmenize sevindim.

    YanıtlaSil
  19. Bu lezzete kim hayır diyebilir ki:))Nefis görünüyor ellerine sağlık canım..Afiyet şifa olsun..Umarım geldiğinde görüşmek de nasip olur..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  20. Sitenizi ilgiyle takip ediyoruz ve çalışmalarınızda başarılar diliyoruz. Ayrıca sitemize desteklerinizide bekliyoruz - Sinax Sineklik Sistemleri http://www.sinax.com.tr [sinek, sineklik, sağlık, yaşam]

    YanıtlaSil
  21. çok güzel tarifler paylaşıyorsunuz,ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil