6 Mayıs 2015 Çarşamba

PIRASALI KEKMEK



Hem ekmek hem kek gibi bir tarifimi sizlerle paylaşmak istedim.
Ben üzerine yoğurt ile yemeyi seviyorum.
Yanına da demli bir çay.... Mis gibii.....




Malzemeler
3 adet iri pırasanın beyaz kısmı
4 adet iri yumurta
2 su bardağı beyaz un
yarım su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı yoğurt
yarım su bardağı zeytinyağ
1 paket kabartma tozu
yarım paket kuru maya
3 yemek kaşığı kavrulmuş havuç (isteğe bağlı)
bir tutam dereotu
tuz, kırmızı pul biber




Yapılışı
Öncelikle pırasalarımızı küçük küçük doğrayalım.
Bir tavada az zeytinyağı ile pırasalar yumuşayana kadar soteleyelim.
Pırasalar kavrulduktan sonra soğuması için bir kenera alalım.
Diğer hamur malzemelerimizi bir kasede karıştıralım.
Kek hamuru gibi bir karışım elde edelim.
Soğumuş pırasalarımızı ekleyelim.
Kavrulmuş havuçlarımızı da ekleyelim.
İnce kıydığımız yeşillikleri ve baharatlarımızı ekleyelim.
Yağladığımız kelepçeli kek kalıbına yada istediğiniz bir fırın tepsisene
hamur karışımımızı dökelim.
180 derece ısıtılmış fırında 40-45 dakika kürdan kontrolü yaparak pişirelim.

Pişen kekekmeğimizi biraz dinlendirip servis edelim.

Afiyet olsun:)






10 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok severim daha önce bende yapmıştım

    YanıtlaSil
  2. ben denememiştim. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Bunu mutlaka denemem lazim nefis oldugundan eminim..ellerinize saglik..

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık bende daha önce yapmıştım çok lezzetli oluyor

    YanıtlaSil
  5. Harika ellerinize sağlık.. tadını merak ettim.. Bu arada bloğunuzu Takibe aldım bende bloğuma beklerim sevgilerle...

    http://beautybeybi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz... ziyaretiize geleceğim... teşekkür ederim:)

      Sil