17 Mart 2015 Salı

KEÇİBOYNUZU UNLU ÇATLAK KURABİYE




Bu kurabiyeyi yapmayanı dövüyorlarmış... bir çok yerde gördüğüm bir tarif...
Benim çatlak kurabiyem biraz farklı oldu, içine kakao yerine keçiboynuzu unu koydum.
Makarnalütfen'in sitesinden aldığım keçiboynuzu ununu kullanmak istedim.
Lezzeti kakaoyu aratmayacak kadar güzel oldu.


Malzemeler

1 yumurta
1 çay bardağı + 2 yemek kaşığı esmer şeker
1 çay bardağı keçiboynuzu unu
yarım çay bardağı erimiş tereyağ
yarım çay bardağı süt
1 paket vanilya
 yarım paket kabartma tozu
1,5 su bardağı un
pudra şekeri




Yapılışı
Yumurta ve şekeri çırpalım. Diğer sıvı malzemeleri de ekleyip çırpalım.
Unu, keçiboynuzu ununu, vanilya ve kabartma tozunu ilave edelim.
Spatula ile hamuru karıştıralım. Elle toplanmıyor, yumuşak bir hamur oluyor.
Biraz buzdolabında bekletelim.  Sertleşmiş hamurdan küçük parçalar koparıp,
elimizde yuvarlayalım, pudra şekerine her tarafını bulayalım.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.
180 derece önceden ısıttığımız fırında  14-15 dakika pişirelim.
Afiyet olsun.




28 yorum:

  1. Ellerinize Sağlık Nefis Görünüyor

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar...

    YanıtlaSil
  3. Keçi boynuzlu kurabiye ilginç geliyor lezzetli olmuştur eminim :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keçiboynuzu pekmezi tadında...teşekkürler:)

      Sil
  4. Çok güzel görünüyor denemediniz lezzetlerden

    YanıtlaSil
  5. çok değişik ve lezzetli gözüküyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet biraz farklı bir lezzet... teşekkürler seda hanım:)

      Sil
  6. Keçi boynuzu ununu ilk defa duydum. çok enteresan geldi. Ben zaten kakaoyu çok sevmiyorum. İyi bir alternatif olmuş. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rengide kakao gibi.. tadı keçiboynuzu pekmezi gibi... bence de güzel bir alternatif oldu... teşekkürler nahide:)

      Sil
  7. Çatlak kurabiyeler çok güzel çatlak çatlak çok lezzetli görünüyorlar.Keçiboynuzu unu bir kez aldım açıkcası çok pahalı bir daha almadım.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğendiğinize sevindim... şu an fiyatını hatırlamıyorum, olabilir tabi... çok sağolun gülten hanım:)

      Sil
  8. Ellerinize sağlık, keçiboynuzu unu ile daha lezzetli olmuştur, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. oldu valla çok çabuk tükettik diyebilirim... sevgiler:)

      Sil
  9. Çok değişik geldi Keçi boynuzu unu daha önce denemedim çok merak ettim mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. farklı bir lezzet denemeyi seviyorsanız seveceksiniz derim... teşekkür ederim arzu hanım:)

      Sil
  10. keçiboynuzu çok faydali birşey bunu bu tarifte kullanmanız çok güzel olmuş ;)

    YanıtlaSil
  11. hımmm keçi boynuzunu çok severim mutlaka nefis olmuştur ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. keçiboynuzunu ben de severim kıtır kıtır:) kurabiyede de güzel oldu.. sağolun hatice hanım:)

      Sil
  12. eline sağlık: ) Keçiboynuzu ununu ilk defa duyuyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keçiboynuzu unu (tozu) yeni bir ürün sanırım.. makarnalütfen'in sayfasında görünce benimde dikkatimi çekti ve almıştım... teşekkürler sevdicann

      Sil
  13. elinize sağlık lezzetini merak ettim ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. lezzetli pekmez tatında bir kurabiye oldu... teşekkür ederim mortencere:)

      Sil