7 Mart 2015 Cumartesi

CAKEPOPS




Hayat ne kadar hızlı geçiyor... daha dün gibi sabah hastaneye gidişim...
Yiğit'imi mart sonu beklerlerken, o dünyaya gelmek için sabırsızlanmış ve
tam on sene once bugün sabah saat 9 sularında dünyaya gelmişti...
Erken deldiği için bir gün küvezde kalmış hemen kucaklaşamamıştık.
Kucağıma aldığım ilk an tarifi mümkün olmayan bir duygu seli .....
Büyük oğlum Kaan kardeşini ilk gördüğünde "Uzaylılara benziyor demişti"
Çok buruş buruştu çünkü... :)))

Tarif yazmak için bilgisayar başına geçtim ve nerelere gittim....
Size küçük bir şey söyleyeyim mi ... Hep oğlum olsun istemiştim.
Allah bana iki harika oğul verdi. Onları çok sevdim ve iyi ki oğullarım olmuşlar....
Hayatları boyunca sağlıklı olsunlar, mutlu olsunlar, ayaklarının üzerine sağlam bassınlar,
dürüst olsunlar, sevdikleri işleri yapsınlar, sevdiklerinin değerini bilsinler .......
Daha ne isterim ki....

Yiğidim, doğum günün kutlu olsun, iyi ki benim oğlumsun seni çok seviyorum:)))




Neyse duygulandım işte...

Tarife geçelim mi...
Daha önce bu minik trufflardan yapmıştım... Bu sefer yaptıklarım da çok güzel oldular.
Bir kaç hafta önce yapmıştım, doğum günü vesilesiyle paylaşmak bu güne kısmetmiş...


Malzemeler
Daha önce yaptığım tarçınlı kalp kek
fazla yapmışım tüketemeyince, değerlendirmiş oldum.


1 paket krema
100 gr bitter çikolata
ceviz, fındık (rondoda çekilmiş)
yarım fincan ılık su ile eritilmiş
2 yemek kaşığı nescafe
hindistancevizi, kakao, mavi haşhaş











Yapılışı
Kalan keklerimizi rondoda un haline getirelim.
Kremayı ısıtalım, çikolatayı içinde eritelim. Kaynatmayalım.
Rondodan geçirdiğimiz kek ile çikolatalı kremayı karıştıralım.
Nescafeyi, fındık ya da ceviz kırığını da ekleyerek yoğuralım.
Karışımı buzdolabına kaldıralım.
Ben ertesi gün minik toplar yapıp bir kısmını hindistan cevizine,
bir kısmını kakaoya, bir kısmını haşhaşa bulayarak hazırladım.

Çubuklara takıp ya da minik kağıtlarla da servis edebilirsiniz.
Pazar günü Yiğidimin arkadaşlarıyla bir doğum günü pikniği yapacağız.
Bu minik toplardan yine yapacağım o zaman çubuklarla servis edeceğim.



Sonra bol köpüklü türk kahvesi ile afiyetle yedim, yedik..:)))


Çok fotoğraf çekmişim...  Hepsini beğendim ve bloguma koymak istedim...
Umarım sizlerde beğenirsiniz....















14 yorum:

  1. Yiğidin doğum gününü kutlarım, nice mutlu yaş günleri olsun..Truff larda şahane görünüyor.. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler mehtapcım:)) Çocuklar büyüyor eh bizlerde büyüyoruz...
      sevgiler canım:)

      Sil
  2. Nice yaşlara inşallah. Rabbim eksikliklerini göstermesin.
    Fotoğraflar çok güzel. Tadı da muhteşemdir eminim.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin... çok teşekkür ederim... her şey çocuklarımız için değilmi...
      sevgiler

      Sil
  3. Tam da bana göre olmuşlar kahve yanında en sevdiğim. Ellerinize sağlık. Süper

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle kahve ile çok yakışıyor... teşekkür ederim birgül hanım:))

      Sil
  4. Trufflar nefis görünüyor.Emeğine sağlık Filizciğim.

    YanıtlaSil
  5. Oğlunuza çok sağlıklı, çok mutlu, çok şanslı bir yaşam diliyorum. Görüntüler ve sunum nefis ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten dilekleriniz için çok teşekkür ederim İlhan Bey...

      Sil
  6. afiyetler olsun gorseller muhtesem

    YanıtlaSil
  7. Yakışıklı oğluna birlikte nice mutlu senelere inşallah.
    Nefissss görünüyor ellerine sağlık tatlım kalan kekleri bu şekilde değerlendirmek hem çok keyifli hemde lezzet yumağı haline geliyor , çikolata krema ve içersine eklediğimiz her türlü kuruyemiş çok yakışıyor.
    Afiyetler olsun sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim:)))
      kalan şeyleri değerlendirmeyi seviyorum ve güzel lezzetler ortaya çıkıyor... teşekkürler canım:)

      Sil