26 Şubat 2015 Perşembe

TARÇINLI KALP KEK



Kek pişerken yayılan tarçın kokusunu benim gibi sevenlerin sık yaptığı bir tarif olabilir.

Malzemeler
1,5 su bardağı toz şeker
125 gr tereyağ (eritilmiş)
2 adet yumurta
1 su bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 avuç ceviz
1 tatlı kaşığı tarçın
damla çikolata
1 elma
2-3 su bardağı elenmiş un

Yapılışı

Öncelikle şekeri ve yumurtayı şeker eriyene kadar çırpalım.
Sıvı malzemeleri ekleyip çırpmaya devam..
Unu, kabartma tozu, vanilyayı ekleyip çırpalım.
Tarçın ve ceviz kırıklarını ekleyip karıştıralım.
Tereyağ ile yağladığımız kalıplarımıza kek hamurumuzu pay edelim.
Fotoğrafta da görüldüğü gibi kek hamurlarının bir kısmına damla çikolata,
bir kısmına elma dilimleri yerleştirdim.
180 derecede 30-35 dakika pişirdim.
Afiyet olsun.













Farklı fotolar çekip paylaşmak hoşuma gidiyor.....

18 yorum:

  1. Tarcinli keke bayılırım eline sağlık: )Kalp şekli çok hoş: )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kek tarifleri genelde aynı oluyor ama kalıplar kekleri daha güzel gösteriyor... teşekkür ederim sevdicann:)

      Sil
  2. minik kalp keklere ben de bayıldım, şimdi grip olduğum için ıhlamur içiyordum, yanında tarçınlı kek de süper olur :) ellerine sağlık, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok geçmiş olsun.... ıhlamurun yanına iyi gider.... sağol canım:)))

      Sil
  3. Tarçını ben çoğu yemeğimde d ekullanıyorum aslında. Yemeğin tadını tamamen değiştiriyor. Lezzetini de öyle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen tarçın benimde vazgeçemediğim bir baharat... tavuk yemeklerine de yakışıyor... teşekkürler gülşah:)

      Sil
  4. Ellerinize sağlık.Mis gibi tarçın kokusu daha ne olsun.

    YanıtlaSil
  5. Tarçınlı her şey bir başka lezzetli oluyor.Ellerinize sağlık.Çok lezzetli görünüyor.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçektende tarçın güzel bir baharat... yorumunuz için teşekkürler Gülten Hanım:)

      Sil
  6. tarçınlı lezzetlere bayılırım hele ki bu bir kek se nefis olur ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kekte çok güzel oluyor tarçın, yaydığı koku da tabii. teşekkürler... sevgiler benden:)

      Sil
  7. Elmalılar senin damla çikolatalılar benim olsun çünkü kalpli onlar kalplere bayılırım canım ikiside nefis görünüyor eline sağlık afiyetler olsun <3<3

    YanıtlaSil
  8. Elinize sağlık çok güzel gözüküyor..

    YanıtlaSil
  9. Tarçının o kadar çok şeye yakışıyorki...Bizim evin olmazsa olmazları arasındadır. keklerde de sık sık kullanırım ben..Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  10. Çok güzellll olmuş,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  11. Çok şık bir sunum olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize Sağlık, Blogunuzun başarısını en içten dileklerimle kutlarım, uzun süredir takip ettiğim bloglardan birisiniz.

    YanıtlaSil