25 Ocak 2015 Pazar

SUSAMLI BÜLBEN




Tuzlu kurabiye sevenleri çok güzel bir tarifle tanıştırmak istiyorum.
Ben çok sevdiğim, severek takip ettiğim sevgili Vişnap'tan öğrendim.
Orjinal tarifi aslında anasonlu, ben üzerine susam serptim sadece...
İçinde limon kabuğu lezzetini ikiye katlıyor benden söylemesi...

Malzemeler
2 adet yumurta sarısı
1 adet limon kabuğu rendesi
2 çay kaşığı tuz (dolu olmasın) (tuz ayarı size kalmış)
150 gr tereyağ (yumuşak)
2 yemek kaşığı dolu dolu yoğurt
1 çay kaşığı karbonat
1'er çay kaşığı kekik,kırmızı pul biber,nane
2-3 su bardağı elenmiş un

üzeri için 1 yumurta sarısı su ile biraz açalım
susam yada çörek otu yada anason

Yapılışı
Yumuşak tereyağ, yumurta sarısı, yoğurt, baharatlar, tuz güzelce çırpalım.
Unu yavaş yavaş ekleyelim. Hamurumuzu yoğuralım.
Elimize yapışmayan kıvama gelince küçük parçalar koparıp elimizde
uzun şeritler yapıp, dolayalım. Helezon bir şekil verelim.
Bütün hamuru şekillendirip tepsiye dizelim.
160 derecelik ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirelim.
Afiyet olsun.

14 yorum:

  1. Buna benzer bir tarif ile ben de yapıyorum ama bu şekil çok değişik olmuş, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamura istenilen şekil verilebilir... aynı hamurdan farklı sunumlar güzel oluyor aslında.. teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Ellerinize sağlık.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık güzel görünüyor kurabiyeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun görüntü kadar lezzeti de güzeldi.. teşekkürler:)

      Sil
  4. Nefis görünüyor.Can dostum Vişnabımın tarifleri süperdir.Ellerine emeğine sağlık.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ama Vişnap yapınca bize de gönül rahatlığıyla denemek düşer:) teşekkürler badem çiçeği:)

      Sil
  5. Filizim kalplerimiz birmiş bir gidim canımın bloğuna bakim neler yapmış paylaşmış dedim geldim ve bu nefis bülbenlerini gördüm canım eline emeğine sağlık afiyetler olsun bende senin yaptığın lezzetleri ve bloğunu çok çok seviyorum canım çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  6. Güzel yorumların için ve hep yanımda olduğun için çok teşekkürler vişnapım:)))
    sen güzel tariflerini paylaş ben de severek yapayım... senin elinden yemek ayrı güzel olurdu ama ne yapalım:)))) sevgiler canım:)

    YanıtlaSil
  7. bülbeni ilk defa duydum ama lezzetli görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bülben isminin nereden geldiğini ben de bilmiyorum aslında... sahrap soysalın tariflerinden biri... bende arkadaşım vişnapta görüp beğenip yapmıştım... teşekkürler Selda hanım:)

      Sil