23 Ocak 2015 Cuma

KARIŞIK KEREVİZ YEMEĞİ




Kerevizi severim. Ben yurtdışında henüz kök kereviz bulamadım.
Kereviz sapını alıp salatalarda kullanıyorum. İstanbul'a gittiğimde ilk iş yemeğini yapmak oldu.
Daha önce bloğumda yerelmalı kereviz tarifim var ama yine paylaşmak istedim.

Mis gibi kokusu evimin mutfağına yayılınca iyiki yaptım dedim.:)

Malzemeler
3 adet kereviz
1 adet orta boy patates
1 büyük boy havuç
250 gr yer elması
1 adet soğan
2 diş sarımsak
1-2 portakalın suyu
yarım limon suyu
yarım çay bardağı zeytinyağ
tuz
4 adet kesme şeker
bir tutam dereotu, maydanoz

Yapılışı
Bütün sebzelerin kabuklarını soyalım, temizleyelim.
Limonlu suya kereviz ve yer elmalarını koyalım.
Soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayalım.
Zeytinyağ ile biraz kavuralım.
Sebzelerimizi doğrayalım. Önce havuçları biraz soğanla soteleyelim.
Sonra bütün malzemeyi ilave edelim.
Dereotu ve maydanozumuzu da kıyalım ve ekleyelim.
Birazını daha sonra kullanmak üzere ayıralım. Tuzunu şekerini ekleyelim.
Portakal suyu ve limon suyunu ilave edelim, tencerenin kapağını kapatalım.
Kısık ateşte sebzeler yumuşayana kadar pişirelim.

Yemeğimiz pişince soğuyana kadar tenceremizde dinlendirelim.
Üzerine dereotu ve maydanoz serpiştirip servis edelim... afiyet olsun:)









3 yorum:

  1. Yerelmasını kerevizle hiç denemedim.Ellerinize sağlık
    Sevgiler
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  2. Yer elmalı hiç denemedim ben de,ama kereviz hele de portakallı olursa nefiss olur..Ellerine sağlık canım,sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. İşte ben bunu görüp gelmiştim bloğuna çok severim yer elmasını kerevizi ikisi birden harika olur hiç denemedim iyi bir fikir bu arkadaşım bende deneyim hazır tam da mevsimi iken eline sağlık güzel arkadaşım sevgilerimle.

    YanıtlaSil