18 Ocak 2015 Pazar

ÇİKOLATA BOMBASI





Geçen gün güzel bir kurabiye ile tanıştım. 
Tarifi daha önce kızkardeşim yapmıştı ve beğendiğini söylemişti. 
Ben de yaparım dedim ama uzun zaman oldu. Fırsat bulup yapamadım.
Bu güzel kurabiye ile tanışmamızı sağlayan,
sevgili mutfaktafeyzavar bloğunun sahibesi.

Ben's Cookies İngiltere Londra'da ve başka ülkelerde de 
mağazaları olan bir kurabiye markası.
Kısmet olup Londra'ya gidersem bu kurabiyenin orjinal tadına bakmak isterim.

Ben orjinal tarife sadık kalarak yaptım. 
Tartıda tarttım ve sonra tartısı olmayanlar için bardak ölçüsüne çevirdim.

Malzemeler
300 gr tozşeker (1+ yarım bardağın yarısı kadar)
200 gr tereyağ (oda ısısında, küp küp doğranmış)
75 gr kakao (1 su bardağından 2 parmak eksik)
275 gr un (1,5 su bardağı yaklaşık)
1 yumurta 
1 dolu çay kaşığı kabartma tozu
1-2 yemek kaşığı süt
Bitter çikolata + beyaz çikolata miktar size kalmış

Yapılışı
Fırını 200 derece turbo konumunda açın, ısınmaya başlasın.
Tereyağ ve şekerimizi mikser ile çırpalım.
Yumurtamızı ekleyip çırpmaya devam edelim.
Kakaoyu ekleyim tahta kaşık yardımıyla karıştıralım.
Unu ve kabartma tozunu eleyip, tahta kaşık ile 
malzemeleri birbirine yedirelim.
Karıştırması zor sert bir hamur oluyor.
Yumuşatmak için süt ilavesi yapalım.
Tahta kaşık ile tüm malzemeleri karıştıralım.
Bitter çikolataları bıçak yardımıyla parçalayalım.
Hamura karıştıralım.
Hamurdan iri parçalar koparıp elimizle yuvarlayalım.
Ortasına küçük beyaz çikolata parçasından yerleştirip
kapatalım, yuvarlayalım.
Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine aralıklı olarak dizelim.
Fırının üstten bir alt rafında 10 dakika pişirelim.
Fazla tutmayalım.
 Fırından çıktıktan sonra tepside soğumaya bırakalım.

Daha sonra kahve yada süt ile afiyetle, keyfini çıkartarak
midemize indirebiliriz.

Biz öyle yaptık:)))
Afiyet olsun...




29 yorum:

  1. süper olmuş. Ellerine sağlık.. Kurabiyeye dayanamıyorum. 1 tane aldım kaçtım :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim... tabii kurabiyelerim bütün arkadaşlarım için:)) Nursevincelezzetler:)

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık çok leziz görünüyor &

    YanıtlaSil
  4. Bende çok beğendim,ellerinize sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sizi bir blog etkinliğinde buldum ve takibe aldım, çevrelere de ekledim. Beğeneceğinizi umduğum bloguma sizi de bekliyorum http://ciziyorumdikiyorum.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  6. Tarifi begenmenize sevindim. Ellerinize saglik!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beğendik..Sık olmasa da davetlerde yapacağım bir kurabiye olacak....
      Teşekkürler Feyza Hanım:)

      Sil
  7. tam bana göre ellerinize sağlık,en kısa zamanda deneyeceğim :) sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Canımmm eline emeğine sağlık uğraşmalı titiz bir çalışma sonrası bizlere de sundun bu güzel kurabiye tarifini çok teşekkürler tatlım afiyetler olsun.Belki bir gün bende yaparım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Harika görünüyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Blogumu ziyaret eden,güzel yorumlar bırakan herkese çok teşekkür ederim.
    Aramıza yeni katılan arkadaşlarıma hoşgeldiniz diyorum.
    Blog ziyaretlerimi fırsat buldukça yapıyorum... sevgilerimi sunuyorum:)

    YanıtlaSil
  11. selam, bloglara yorum yapma etkinliğinden geldim.

    YanıtlaSil
  12. Görüntü,çok lezzetli denemek lazım.Hemen notumu alıyorum belki de dayamnamayız hemen yaparım.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  13. hakikaten de bomba ellerinize sağlık nefis görünüor

    YanıtlaSil
  14. Merhaba,

    Çok güzel bir tarif .. Detaylı anlatımınıza bayıldım..

    Sevgiler
    Sevilay Uçak
    http://lokumpilavi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  15. slm çok güzel görünüyor ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  16. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,izleyiciler sayfası görünmüyor,G+ da izliyorum,ama tekrar uğrayıp takibe alıcam,sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Çikolata bombası tam bir bomba olmuş :) Ellerinize sağlık.
    http://www.sosyalmedyakafe.com/

    YanıtlaSil
  18. ufff tam bomba Filiz .Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  19. Çikolata bombası süper ellerinize sağlık 😍

    YanıtlaSil
  20. Offff nefis. mutlaka deneyeceğimmm..

    Sevgiler
    Evren
    www.birdilimdus.blogspot.com

    YanıtlaSil
  21. Ellerinize sağlık tam kurabiye canavarlarına göre bir tarif olmuş yani çocuklar bayılır buna sizleri tanımak çok güzel selamlar bıraktım.

    YanıtlaSil
  22. Filizcim nefiss nefiss olmuşş..Bir de çikolatalı..Geçtiğimiz gün ben de yaptım,resim çekemeden bitti :)))Afiyet bal şeker olsun tatlım..

    YanıtlaSil
  23. Tam bir bomba ellerine sağlık canım sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Harika çikolata +mutluluk ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
  25. Süper bu! ellerinize sağlık
    sevgiler
    http://cocuklarlamutfakta.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  26. Ellerine sağlık tatlım…
    Nefissss görünüyor….
    Bayılırım çikolatalı kurbişlere…
    Sevgiler canım…

    YanıtlaSil
  27. Çok lezzetli görünüyor.Tam çikolata severler için :) Emeğine sağlık

    YanıtlaSil