26 Kasım 2014 Çarşamba

LİMONLU KREMALI BRÜKSEL LAHANASI



Şu sıra lahana yemekleri yapmaya ağırlık verdim sanırım.
Bir önceki paylaşımım da lahana ama olsun :)))

Vişnapın geçenlerde paylaştığı, çerez gibi brüksel lahanaları bana çok cazip gelmişti.
Markete gittiğimde brüksel lahanalarını görünce hemen aldım ve bu hafta yaptım.
Bence çerez gibi ekşili ekşili yemesi keyifli bir yemek oldu.
Sofralarımızda meze olarak, et yemeklerinin yanında ya da atıştırmalık olarak kullanabileceğimiz
çok yönlü bir yemek isterseniz, deneyin derim...:)))


Malzemeler
500 gr brüksel lahanası
2-3 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı zeytinyağ
2-3 diş sarımsak
3-4 yemek kaşığı krema
yarım çay bardağı süt
yarım çay bardağı su
yarım limon suyu
tuz - karabiber
bir tutam maydonoz

Yapılışı
Brüksel lahanalarımızın diplerini kesip sarı yapraklarını ayıralım.
Bol suda iyice yıkayalım. Süzgeçe alıp süzdürelim.
Lahanalarımızı ortadan ikiye keselim. Sarımsaklarımızı küçük küçük doğrayalım.
Geniş kapaklı bir tavada tereyağ ve zeytinyağımızı eritelim.
Süzüp, kuruladığımız lahanalarımızı tavamıza alalım. Sarımsakları ekleyelim ve birlikte soteleyelim.
Çok harlı ateş olmasın lahanalarımız yanabiliyor.
Biraz diri kalmalı. Kremamızı bir tarafta çatalla biraz çırpalım.
Süt ve suyu karıştırıp biraz ılıklaştıralım. (ben mikrodalgada biraz ısıttım)
Ocağın altını kısalım ve krema, su ve süt karışımını ekleyelim. Tuzunu ve karabiberini ilave edelim.
Şöyle bir karıştıralım ve kapağını kapatalım. Kısık ateşte lahananın sosu biraz çekmesini sağlayalım.
Çok fazla kaynatmıyoruz. Limon suyunu ekleyelim.
Süzgeç kaşıkla ile tavadan alıp servis tabağına yerleştirelim. Krema sosundan biraz üzerine gezdirelim.

Üzerine maydonoz ile süsleyip servis edelim.
Afiyet olsun...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder