14 Ekim 2014 Salı

KETEN TOHUMLU POĞAÇA



Ben hamur işleri ile bir şeyler yapmayı seviyorum. Ne yapayım genlerimde var herhalde:)))
Trakyalı olarak hamur işini karbonhidratı çok seviyorum....
Aslında iyi değil hepsi yağ ve kilo olarak geri geliyor ama yapacak bir şey yok...
Var tabiii .... biliyorum tabii yapma ve yeme:)))

Neyse yaptım yine ve tarif aşağıda....



Malzemeler
2 küçük kap yoğurt (125 gr paketlerden)
1 yumurta (akı hamurun içine, sarısı üzerine)
125 gr eritilmiş tereyağ
1 küçük çay bardağı sıvıyağ
1 su bardağı ayçekirdekli un
Buradaki Lidl marketinden aldığım un, içinden ayçekirdekleri çıktı
ekmek unu aslında (sonnenblumen-kernbrot)
2,5- 3 su bardağı beyaz un (elenmiş)
1 paket kabartma tozu (buradaki kabartma tozu 15 gr)
50 gr beyaz peynir rendesi
peynirin tuzuna göre tuz ilavesi.. çok az tuz
keten tohumu


Yapılışı
Sıvı malzemeleri bir kapta karıştıralım. Erimiş tereyağını soğutalım ve ekleyelim.
Beyaz unu ve ayçekirdekli unu karıştırarak, hamurumuzu yoğuralım.
Kabartma tozunu ve peynir rendesini de ekleyelim. Biraz yumuşak bir hamur elde edelim.
Çok sert olmamalı bu yüzden unu yavaş yavaş ekleyelim.
Elimizde şekillendirerek fırın tepsimize dizelim.
Üzerine yumurta sarısı sürelim ve keten tohumu serpiştirelim.
Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 25-30 dakika pişirelim.
Kızarınca poğaçalarımız hazır demektir.
Afiyet olsun...




3 yorum:

  1. çok çok beğendim. Tuzlu tarzlar tam bize göre. Ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok çok teşekkürler Nursevin hanım...:))) hep tatlı yapmamak lazım değilmi:))

    YanıtlaSil
  3. Evde keten tohumu var. Aslında güzel tarif, deneyebilirim. :) İçine de koysak güzel olur mu acaba? Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil