23 Ekim 2014 Perşembe

KEÇİBOYNUZU TOZU İLE CEVİZLİ KEK


Yumuşak ve bana göre sağlıklı bir kek yaptım.  Belki sizlerde denemek istersiniz.


Malzemeler

2 su bardağı un (elenmiş)
2 yumurta
1 çay bardağı esmer şeker
yarım çay bardağı pekmez
2 yemek kaşığı keçiboynuzu tozu
2 yemek kaşığı yoğurt (Burada Quark var)
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 paket kabartma tozu
1 avuç ceviz kırığı




Yumurtaları şekerimizle iyice çırpalım. Sıvı malzemeleri yavaş yavaş katıp çırpmaya devam.
Unumuzu eleyerek kullanalım ki kekimiz iyi kabarsın.
Diğer malzemelerimizi de ilave edelip ve iyice karıştıralım.
Tereyağ veye margarin ile yağladığımız kek kabımıza harcımızı dökelim.
180 derece önceden ısıtılmış fırınımızda 30 dakika alt üst konumunda pişirelim.
Ben turboyu kullanmadım. Kürdan testini unutmayalım...
Kekimiz pişince fırından çıkartıp biraz dinlendirelim.
Daha sonra servis tabağımıza alıp pudra şekeri ile süsleyelim ve servis edelim.
Afiyet olsun...





Keçiboynuzu tozu sanki kakao gibi renk verdi.... Kakaoya bir alternatif olarak düşünülebilir.:)



Ben küçük bir kek kalıbı ve silikon kalıp kullandım, kek harcı tam geldi...

3 yorum:

  1. Canımmm afiyetler olsun ellerine emeklerine sağlık nefis olmuş vallahi. geçen kek krizlerimi gece yarısı iyi ki gidermişim yoksa şimdi kalkıp yine senin kekinden yapabilirdim.Peki bu keçi boynuzu nasıl lezzet kattı bir de bizim buralar da aktarlar da bulunur mu acaba.Canım seni seviyorum çok öptüm.<3<3

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim canım:) Ben keçiboynuzu tozunu makarnalütfen.com dan almıştım. sayfasına bakabilirsin...pekmez olarak üzüm pekmezi kullandım ama harnup pekmezi severmisin bilmem aynı lezzeti verdi... sevgiler vişnap:))

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık canım ben çok severim

    YanıtlaSil