1 Ağustos 2014 Cuma

ZEYTİNYAĞLI ENGİNAR




Enginar misafir sofralarımın vazgeçilmezi... daha önceleri sevmediğim ama şimdi bayılarak yediğim bir sebze. Yurt dışında enginar çok var fakat kabukları ile satılıyor ve minik enginarlar.
İstanbul'a gelince Sarıyer pazarına gidip ilk işim 20 adet enginar almak oldu:)))
10 adetini bitirdik bile, 10 tanesi de buzlukta beklemede...
Enginar tariflerimi daha önce de paylaşmıştım.
Baklalısını da çok severim, bu sefer havuç ve patatesli tarifimi paylaşacağım.

Malzemeler
Miktar vermek istemiyorum, sonuçta işlem aynı siz istediğiniz miktara göre kendi ayarınızda
yapabilirsiniz.:)) Bu sefer 10 adet enginardan yaptım....

Enginar
Bebek havuç
Patates
Bezelye (bende olmadığı için kullanmadım)
Soğan
Sarımsak
Tuz-şeker
Limon
Zeytinyağ
Dereotu ve bebek havucun yeşil yaprakları

Yapılışı
Enginarları bol limonlu suda bekletiyoruz, ben suya çok az sirke de katıyorum.
Soğan, sarımsak ve havucu zeytinyağında biraz kavuruyorum. Küp doğradığım patatesleri ekliyorum.
Enginarlarımı bu harcın üzerine kapatıyorum. Tuzunu, şekerini ve limonunu ekliyorum.
Biraz zeytinyağ gezdiriyorum. Yeşilliklerini üzerine serpiştiriyorum ve çok az sıcak su ekleyip,
tencerenin kapağını kapatıyorum. Kısık ateşte 40-45 dakika kadar pişiriyorum.
Enginar diğer malzemeye göre daha çabuk pişiyor, kontrol etmeyi unutmuyorum.
Piştikten sonra tencerede soğumasını bekliyorum.
Servis zamanı enginarlarımı tabağa diziyorum ve üzerine garnitürleri yerleştiriyorum.
Dereotu ve limon ile süsleyip masamıza getiriyorum.  Afiyet olsun....





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder