20 Temmuz 2014 Pazar

MUZLU KEK




Çocuklu bir eviz. Yazın oğlanların ve benim misafirim hiç eksik olmaz, olmasın da zaten:)))
Keki de seviyoruz ve bu sefer daha pratik olsun diye hazır paket kekten yaptım.
Çok kolay bir tarif, evde muz olunca muzlu yaptım ama vişne de çok yakışırdı ani...
Bir daha ki sefere vişneli yaparız artık... Ben 2 paket kullandım, kelepçeli kalıpta
1 paket çok kabarmazdı herhalde.. siz nasıl yapmak isterseniz, ben fikir olsun diye sizlerle
de paylaşmak istedim....


Malzemeler
2 paket DR.OETKER Kakaolu kek karışımı
2 adet muz

Yapılışı
Kekimize paketin üzerinde yazan malzemeleri karıştırarak başlayalım.
Kakaoyu karıştırmak için bir miktar sade kek karışımını başka bir kaba alalım.
Kelepçeli kalıbımızı margarin ile iyice yağlayalım.
Ben tabanına yağlı kağıt koydum ve kağıdı da margarin ile yağladım.
Sade kek karışımının bir kısmını  kalıbımıza dökelim. Üzerine muz dilimlerimizi
dizelim. Sonra kakaolu kek karışımını muzların üzerine dökelim.
Kalan sade kek hamurunu da kalıbımıza dökelim ve sallayarak her tarafına yayılmasını
sağlayalım. Kalıbımızı hafifçe tezgaha vuralım. Kek hamurumuzdaki hava gitsin.
175 derecede önceden ısıtılmış fırının ortanın altındaki rafta 45-50 dakika fırınlayalım.
Kürdanla kontrol etmeyi unutmayalım.
Pişen kekimizi çıkartıp biraz dinlendirdikten sonra muz ile süsleyip, servis edebiliriz.
Afiyet olsun...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder