11 Mart 2014 Salı

YUMURTA KAPAMA

Günaydın arkadaşlarım,
Güzel bir gün için kahvaltı şart. Ailece, büyük kalabalık kahvaltı sofralarını çok sevmişimdir.
Tabi her zaman öyle büyük toplantılarımız olamıyor. Şimdi gurbette hiç olmuyor.
Ama olsun herkes sağlıklı,  keyifli olsun da....
Biz yine toplanır yaparız büyük masalar eğlenceli kahvaltılar...

Kahvaltının vazgeçilmesi yumurta her haliyle güzel, sağlıklı ve besleyici...
Yumurta, anne sütünden sonra insanın ihtiyacı olan tüm besin öğelerini bulunduran tek besindir.
Yumurta tüm besinler içerisinde en kaliteli proteini içermektedir.
Sindirilebilirliği yüksektir, tamamına yakını vücut tarafından kullanılmakta ve vücut proteinlerine
dönüşebilmektedir.
Yumurta A, D, E ve B grubu vitaminleri içermektedir.
Yumurta kabuklu olarak pişirildiğinde 4 dakikada beyazı, 12 dakikada tamamı katılaşır.
Daha fazla yumurta ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.

Yumurta kapamayı haklıma sokan çok sevdiğim blogger arkadaşım Vişnapım   oldu.
İyi ki de yapmışım çok beğendim, fırından çıkmış mis gibi sıcak ekmeği burada bulamasamda:)))
Onun tarifine buradan ulaşabilirsiniz.


Malzemeler
2 adet haşlanmış yumurta
3 yemek kaşığı tereyağ
kırmızı toz biber
acı pulbiber
kekik
tuz

Yapılışı
Bir tavada tereyağını eritelim. Baharatlarımızı ekleyelim.
Haşlanmış yumurtaları ortadan kesip yakmadığımız tereyağımıza
sarı kısımları aşağıya gelecek şekilde yerleştirelim.
Tavayı hafifçe sallayarak yumurtalarımızın heryerine tereyağına bulanmasını
sağlayalım ve ocaktan alıp servis edelim.

Sabah kavaltısında veya canımızın istediği zamanlarda sıcak ekmeği bana bana
afiyetle tüketelim.

Afiyetler olsun..:))

4 yorum:

  1. Çok sık görür oldum yumurta kapamayı. Enfes bir tat olmalı, bol tereyağlı falan :) Bandıra bandıra ye..
    Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  2. Denemeni tavsiye ederim...tereyağına bandıra bandıra:)) teşekkürler arkadaşım:)

    YanıtlaSil
  3. Canım benim eline sağlık gerçekten enfes harika bir lezzet bu sabah yapayım diye geceden aklımdan geçirdim demek ki senin yumurta kapamalarını görecekmişim malum oldu bana:)sabah kalktım üşendim yapmaya ama Allah nasip ederse bu sabah kahvaltısına yine yapacağım canımı istettin, afiyetler olsun tatlım:)

    YanıtlaSil
  4. Vişnap güzel bir lezzete sen tanıştırdın beni de...teşekkür ederim canım:)

    YanıtlaSil