28 Mart 2014 Cuma

YEŞİL MERCİMEK YEMEĞİ (KİMYONLU)




Malzemeler
1 cupa yeşil mercimek
1 orta boy soğan
1 orta boy havuç
1 yeşil kapya biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası (acı)
2 diş sarımsak
zeytinyağ
tuz
yarım çay kaşığı kimyon
sıcak su


Yapılışı
Öncelikle mercimeğimizi yıkayalım.
Bir tencereye alalım ve üzerini biraz geçecek kadar 
kaynar su koyalım ve kapağını kapatalım.
Yarım saat kadar kaynar suyun içinde bekletelim.
Şişen mercimeklerimizin siyah suyunu süzelim ve yıkayalım.
Tenceremizide sudan geçirelim.
Soğanımızı, sarımsağımızı yemeklik, 
havucumuzu ve biberimizi küp küp doğrayalım.
Tenceremize biraz zeytinyağımızı dökelim.
Soğanımızı ve sarımsağımızı alalım ve biraz pembeleştirelim.
Havucumuzu ekleyelim.
Hafif soteleyelim.
Salçalarımızı da ekleyelim.
Biraz kavuralım.
Süzdüğümüz mercimeklerimizi de tenceremize alalım.
Karıştıralım, sıcak suyumuzu da mercimeklerimizin 
bir parmak üstüne gelecek şekilde ilave edelim.
Biraz kaynatalım. 
Doğradığımız biberlerimizi de ekleleyelim.
Tuzunu, kimyonunu ekleyelim ve 
kısık ateşte yemeğimizi pişmeye bırakalım.
Su gerekiyorsa sıcak su ilavesi yapalım.
Havuçlarımız ve mercimeğimiz yumuşayınca
yemeğimiz pişmiş demektir.
Afiyet olsun.

Yanına bulgur pilavını ben çok yakıştırıyorum.
Daha önce bulgur pilavı tarifime buradan ulaşabilirsiniz.
Ben pilavlık bulgurla firik bulgurunu birlikte pişiriyorum.
Firik çok güzel lezzet veriyor.



3 yorum:

  1. teşekkür ederim selda hanım:)

    YanıtlaSil
  2. Canim arkadasim sen Barselona'da olsanda inan hep seni aramizda gibi bahsediyoruz sevgilerimi birakiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Leylacım canım... ben de sizleri elimdeki tel ile takipteyim. sizlerle olmak daha güzel olurdu ama ne yapacan şartlar böyle.. Yazın gelince görüşmek dileğiyle :))

    YanıtlaSil