6 Mart 2014 Perşembe

TAZE FASULYELİ FİRİKLİ BULGUR PİLAVI





Bulgur pilavı çok besleyici ve sağlıklı bir yemek. Firik buğdayını Barcelona'ya gelirken 
markette gördüm ve aldım. Daha önce adını duymuştum ama lezzetini bilmiyordum.
Bulgurla karıştırıp yaptım. Biraz suyu seviyor ve bulgur gibi yumuşamıyor,
dişe dokunur bir sertlikte ama nefis bir lezzeti var.
Ben beğendim, belki sizler daha önce bu lezzeti tatmışsınızdır. 
Benim gibi bilmeyenlere tavsiye ediyorum.
Ben şöyle yaptım..

Malzemeler
1 su bardağı bulgur
yarım su bardağı firik bulguru
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 adet soğan
1 diş sarımsak
1 su bardağı haşlanmış taze fasulye
3-4 su bardağı sıcak su
bir yemek kaşığı tereyağ
zeytinyağ
tuz- karabiber


Yapılışı
Önce taze fasulyelerimizi ayıklayıp küçük küçük doğrayalım.
Çok az su ile haşlayalım.
Bulgurları bir su yıkayalım.
Soğanı ve sarımsağı ince ince doğrayalım ve zeytinyağında
kavuralım. Salçalarımızı ekleyelim.
Bulguru ekleyip biraz daha kavuralım.
Haşlanmış taze fasulyelerimizi de katıp karıştıralım.
Tereyağı, tuzu, karabiberi ve sıcak suyumuzu da ilave edip karıştıralım.
Önce harlı ateşte biraz kaynatalım.
Sonra kısık ateşte pilavımızı pişirelim.

Firik bulguru diğer bulgura göre geç pişiyor ve suyu çekiyor.
Kontrol ederek su ilavesi yapalım.
Pişen pilavımızın üzerine havlu kağıt koyup kapağı kapatalım.
Tenceremizin üzerini bir bezle örtüp pilavımızı biraz demlendirelim.

Sonra servis edelim.
Yanına turşu veya cacık çok yakışıyor. 
Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder