17 Mart 2014 Pazartesi

TAVUK YATAĞINDA MANTAR SOTE



Biraz alengirli bir ismi oldu yemeğimin. Tamamen doğaçlama çıktı aslında.
Tavuklu mantar sote yapmak için başlamıştım. Tavuk paketini açınca üç adet büyük
parça tavuk butu görünce böyle bir yemek yapayım dedim.
Çocuklar çok beğendiler eh yaptığıma değdi:)))



Malzemeler

Mantar sote için:
2 paket kültür mantarı (800 gr)
3 adet orta boy soğan
1 yemek kaşığı biber salçası
1 yemek kaşığı domates salçası
2 diş sarımsak
3-4 adet domates
1 kesme şeker
tuz
zeytinyağ

3 parça kemiksiz tavuk butu (muslo deshuesado de pollo)
zeytinyağ
tuz,karabiber




Yapılışı
Öncelikle mantarlarımızın zarlarını soyup,temizleyelimve doğrayalım. (ben mantarları yıkamadım)
Soğanları, sarımsakları doğrayalım. Tenceremizde biraz zeytinyağ ile kavuralım.
Salçayı ekleyelim. Doğradığımız mantarları tenceremize ekleyelim.
Domateslerimizide küp küp doğrayıp, yemeğimize ekleyelim.
Tuzunu ve şekerini ilave edip kavurmaya devam edelim. Mantarları kendi suyu ile pişirelim.

Diğer tarafta kapaklı bir tavada tavuk etlerimizi zeytinyağında hafifçe mühürleyelim.
Ben her parçayı tek tek pişirdim. Tavukların her iki tarafı biraz kızarınca tencerenin kapağını kapattım. Pişmesini sağladım. Tabi tuzunu ve karabiberi eklemeyi unutmayalım.

Daha sonra tavuklarımızı bir tepsiye aldım. Pişen mantarlarımızı tavukların üzerine paylaştırdım.
Tavukların piştiği tenceredeki suyunu da ilave ettim ve 200 derecede 15 dakika fırınladım.

Yemeğimiz servise hazır...Afiyet olsun.....

2 yorum:

  1. evet ismi çok afili ama kendisi de bir o kadar leziz görünüyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. canım mehtap, yorumların için çok teşekkürler...

    YanıtlaSil