5 Mart 2014 Çarşamba

SUCUKLU ÇÖREK



Bu çöreğim biraz deneme bir çörek oldu, sucuğu hamurun içinde kullanmak istedim.
Güzel bir tadı oldu, karbonat tadını sevdiğim için kullandım.
Çörekle birlikte muffin de denedim ama yine beceremedim.:))
Bir dahaki denemeyi iyi yapacağım kararlıyım.
Çocuklar çöreği beğendi ama muffin için aynı şeyi şöyleyemeyeceğim...
Muffinlerim yayıldılar ama  lezzeti fena değildi...



Malzemeler
3 su bardağı un
1,5 çay bardağı sıvıyağ
1 çorba kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1-2 yemek kaşığı sirke
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
125 gr yoğurt
1 adet yumurta akı (sarısı üzerine)
bir miktar sucuk



Yapılışı
Bütün malzemeyi elenmiş un ile karıştırp, iyice yoğuralım.
Sucuklarımızı küçük doğrayalım ve hamurumuza katalım.
Birlikte özleşene kadar yoğuralım ve hamuru biraz dinlendirelim.
Mutfak tezgahımızda hamurumuzu merdane yardımıyla açalım ve su bardağı ile
keserek şekil verelim. Bütün malzemeyi bu şekilde bitirelim ve yağlı kağıt serdiğimiz
fırın tepsisine dizelim. Çöreklerimizin üzerine yumurta sarısı sürelim ve 175 derecede
30-35 dakika fırınlayalım.
Çöreklerimiz pişince sıcak servis edelim.. Afiyet olsun.









Muffin denememde en iyi görünenler bu kadar



9 yorum:

  1. Muffin yapmaya niyetlenipte, tek tek dökmeye üşenince kek oluveriyor benimkiler :) Sayılıdır muffin yaptığım zaten :)
    Ellerine sağlık, çörek on numara olmuş.

    YanıtlaSil
  2. Aynen canım oyalayıcı bir şey ama onun görünümü de ayrı güzel :)) çörek yörumun için çok teşekkür canım:)

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Ellerinize emeğinize sağlık. Nefis görünüyor. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. yok yok muffinlerde güzel görünüyor, çöreklerin zaten sucukla beraber nefis olduğu kesin, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Selda ben de sevgilerini aldım...teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  6. Mehtapcım çörekler güzel de..muffinler çok yayıldı ikisini kurtarabildim...sanırım hamurunu daha koyu yapmalıyım..teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
  7. Nefis olmuşlar,ellerinize sağlık.Bence bu hamurla herşeti denenebilir.Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Ihlamurcum... teşekkür ederim, evet aynı hamurla çeşitli çörekler yapılabilir....

    YanıtlaSil
  9. Hemi de sucuklu. Ne diyorsun. :)) Ellerine sağlık. Çok seviorum ben sucuğu. Bir de kendim yapmayı düşünüyorum. Büyüklerimiz hep kendileri yaparlardı anneannem falan. Ben de yapacağım. :) Sevgiler...

    YanıtlaSil