5 Şubat 2014 Çarşamba

TAVUK SUYUNA SÜZME MERCİMEK ÇORBASI



Dün akşam çok sevdiğimiz mercimek çorbası yapmıştım.
Tavuk suyu ile daha bir lezzetli oldu.
Ben böyle yaptım...


Malzemeler
2 fincan kırmızı mercimek (nescafe fincanı)
yarım fincan bulgur
1 adet iri kuru soğan
1 lt su
5 büyük kepçe tavuk suyu
tuz
zeytinyağ
yarım limon suyu
2 yemek kaşığı tereyağ
kuru nane

Yapılışı
Kırmızı mercimeği ve bulguru duru su olana kadar iyice yıkayalım.
Soğanımızı yemeklik doğrayalım.
Tencereye soğanı, mercimeği ve bulguru koyalım.
Zeytinyağ ve tereyağını da ilave edelim.
Tavuk suyu ve 1 lt normal suyumuzu da ekleyelim.
Çorbamızı pişmeye bırakalım.
Tencerenin üzerinde oluşan beyaz köpükleri alalım.
Mercimekler şişip eriyene kadar çorbamızı kaynatalım.
Tuzunu ve limonunu ekleyelim.
Çorbamızı blenderdan geçirelim.
Çorbamız koyu geldiyse sıcak su ekleyip,
bir taşım daha kaynatalım.
Ayrı bir tavada 1 yemek kaşığı tereyağını eritip nane ekleyelim.
Naneli tereyağını çorbamıza ekleyelim.
Mis gibi mercimek çorbamız servise hazır.
Afiyet olsun..


2 yorum:

  1. Okuyunca ban ezogelin çorbasını çağrırştırdı. Biraz da salça koysaydınız tamamdı. En sevilen çorbadır değil mi mercimek. Hele kış günleri sabah bile içerim kahvaltı niyetine. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. İlhan bey haklısınız çok sevdiğimiz bir çorba....ben salça bu sefer tercih etmedim ama tabii salça ekleyince ezogelin tadında bir çorba olur...
    teşekkür ederim....

    YanıtlaSil