27 Şubat 2014 Perşembe

KREMALI TAVUK KAVURMA



Bizim mutfakta tavuk yemekleri çok yapılıyor. Ailece seviyoruz.
Kremalı tavuk yemeğini özellikle Kaan çok seviyor.
Ara ara bu yemeği yaparım. Geçen akşam yine yaptım.
Her yapışımda ufak farklılıklar yapsamda, temelde yapımı aynı.
Sizlerde kendi küçük dokunuşlarınızla değişik lezzetler yakalayabilirsiniz.
Bu yemekte krema zaten lezzetini gösteriyor.

Malzemeler
2 adet tavuk göğüs eti
Yarım kuru soğan
1 küçük paket krema
zeytinyağ
tereyağ
tuz
kekik-kırmızı toz biber- karabiber-acı pul biber
taze nane
maydonoz

Yapılışı
Tavuklarımızı küçük küp şeklinde doğrayalım. (Ben tavuk etlerimi yıkıyorum)
Bir tencerede biraz zeytinyağ ile doğradığımız tavuklarımızı kavuralım.
Soğanımızı yemeklik doğrayalım tenceremize alalım.
Tenceremizin kapağını kapatalım ve tavuğumuz suyunu verip - çekene kadar pişirelim.
Çok harlı ateş olmasın. Tavuklar pişince biraz tereyağ ilavesi yapalım ve kavurmaya bırakalım.
Tencerenin kapağı kapalı olsun. Tencereyi sallayarak tavuklarımızın biraz kızarmasını
sağlayalım.

Ben tavuklardan bir tabaklık kadar bir tavaya aldım ve yarım paket kremayı
üzerine döküp pişirmeye devam ettim. Krema tavuklarla bütünleşince yemeğimiz hazır.
Fazla kaynatmayalım krema kesilmesin. Baharatlarını ekleyelim.
Tencerede kalan diğer tavuklarımla tavuklu pilav yaptım. (Yiğit için, kremalı tavuk sevmiyor !)

Tabağımıza alalım ve üzerine çok ince kıyılmış maydoz ve nane ile süsleyelim.
Afiyet olsun...:)




4 yorum:

  1. Mantar koyunca da çok güzel oluyor..bizimkiler de çok seviyor..

    YanıtlaSil
  2. Mantar koyunca da çok güzel oluyor..bizimkiler de çok seviyor..

    YanıtlaSil
  3. Filiz hanım merhabalar,bizim evde de benden başka kimse sevmiyor desem. tuğra keyfi olursa yer,olmazsa dokunmaz. eşim burun kıvırır tavuk yemeklerine ancak böyle biraz süslü olursa yer, kremalı falan olunca kalori bol malum ama ben de arada yaparım. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Yasemin hanım hoşgeldiniz bloguma sefalar getirdiniz:))) Kremalı yemeklerin kalorisi ikiye katlanıyor tabi ama lezzette aynı şekilde...
    çok teşekkürler :)))

    YanıtlaSil