19 Şubat 2014 Çarşamba

ETLİ BRÜKSEL LAHANASI





Lahana yemeklerinin hepsini çok severim. 
Kapuska, lahana sarması, salatalarını.
Brüksel lahanasını daha çok slata yaparak kullanıyorum. 
Haşlayıp sarımsaklı yoğurt ile çok güzel oluyor.
Etli yemeğini daha önce yapmamıştım. 
Denemeden nasıl olacağını bilmek zor tabii..:)
Denedik ve ben beğendim bizim çocuklar yemediler tabii...

Ama lahana sarmasını özellikle rahmetli annemin yaptığı tadı hep arıyorum,
ben aynı yapamıyorum...eh o tat da damağımda hep yerini koruyacak nasılsa...


Malzemeler
Yarım kg dana kuşbaşı et
Yarım kg brüksel lahanası
1 adet iri boy havuç
1 adet iri boy kuru soğan
1 Yemek kaşığı domates salçası (tat)
1 yemek kaşığı acı biber salçası (öncü)
sıvıyağ
biraz su
tuz 

Yapılışı
Dana kuşbaşı etimizi yıkayıp, 
30-35  dakika pişene kadar  düdüklü 
tencerede çok az su ile pişirelim.
Brüksel lahanalarımızı temizleyip yıkayalım.
Havucumuzu ve soğanımızı da ayıklayıp hazırlayalım.
Soğanı yemeklik, havucumuzu yarım ay şeklinde doğrayalım.
Pişen etimize soğan,havuç ve salçaları ekleyip biraz kavuralım.
Sıvıyağımızı da ilave edelim.
Havuçlar biraz yumuşamaya başlayınca lahanalarımızı ekleyelim.
Su ilavesi gerekiyorsa çok az sıcak su ilavesi yapalım.
Ben tuzu en son ekledim, lahanalar pişince.

Lahanalarımız pişince yemeğimiz hazır... Afiyet olsun..




1 yorum:

  1. Filizim ben de brüksel lahanasını zeytinyağlı ve salata olarak çok seviyorum etli hiç yapmadım hani o şekerimsi tadından dolayı sen sevdinse güzel olmuştur eline sağlık canım arkadaşım çok öpüyorum:)

    YanıtlaSil