10 Şubat 2014 Pazartesi

BİBERİYELİ TAVUK BAGET


Bizim mutfakta tavuk çok pişer. Sevilen bir yemek çeşitidir.
Değişik denemeler yaparım. Her zaman iyi sonuç alamasam da.
Ama poşete giren tavuk her zaman on numara çıkar.
Bu sefer de öyle oldu ve 
Yiğit tavuk bacaklarını afiyetle midesine indirdi :))


Malzemeler

6 adet tavuk baget
2 adet havuç
5-6 adet taze patates
1 adet soğan
2 diş sarımsak
1 fırın poşeti
kekik
biberiye
tuz
zeytinyağ


Yapılışı
Bagetleri önce yıkayalım.
Tuzlu suyun içinde biraz bekletelim. 
(tuz hem kanın akmasını sağlıyor, hemde tavuğumuzu marine etmiş oluyor)
Havucu ince bir şekilde soyup temizleyelim.
Patatesleri kabuklarıyla kullanacaksanız iyice yıkayalım.
Ben öyle yaptım.
Ama büyük bir kaç patatesin kabuklarını soydum.
Soğan ve sarımsaklarında kabuklarını ayıklayıp yıkayalım.
Soğanı ikiye bölelim.
Bütün malzemeyi büyük bir kabın içine alalım.
Üzerine zeytinyağ,tuz,kekik ve biberiye ekleyelim.
Elimizle karıştıralım. 
Biraz bu sosun içinde bekletirsek tavuğun lezzeti daha güzel olur.
Ben çok bekletemedim, fırın poşetine yerleştirelim.
Poşetin ağzını paketin içinden çıkan bağlama plastiği ile bağlayalım.
Fırın tepsimize yerleştirelim. 
Poşetin bir kaç yerine bıçakla delikler açmayı unutmayalım.
200 derecelik fırında 30 dakika fırınlayalım.
Sonra tepsiyi çıkartıp, poşetin üzerini kesip açalım.
Bagetlerimizin kızarması için tekrar fırına koyalım.
10-15 dakika bu şekilde pişirelim.
Bagetlerimiz kızarınca yemeğimiz hazır.
Poşetten servis tabağına alalım.
Afiyet olsun.



4 yorum:

  1. Teşekkür ederim Sevil Akçay Pakkan...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar ellerinize sağlık iştah açıcı görünüyor :) Sevgilerimi bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pınar hanım teşekkür ederim... sevgiler benden:)

      Sil