23 Ocak 2014 Perşembe

YEŞİL BİBER (PİMİENTO) DOLMASI



Benim ufaklık biber dolmasını çok seviyor, ikinci evimize geldiğimizden beri istiyor.
Buradaki marketlerde bizim dolmalık biberlerimizden yok.
Geçen gün markette kapya biberi gibi yeşil biberleri görünce aldım. 
Biraz büyük ve irice olunca dolma yaparım diye.
Dün akşam yapmak kısmet oldu.
Tam istediğim gibi olmadı aslında.. 
kıymasından mı, pirincinden mi bilemedim
tıkıs oldu biraz. 
Özlemişiz ya lezzeti güzel olunca afiyetle yedik oğlumla.

Pimiento - yeşil biber dolmamı şöyle yaptım.







Malzemeler
6 adet yeşil biber (pimiento)
1 adet soğan
2 diş sarımsak
400 gr kıyma
1 su bardağı pirinç
1/2 su bardağı bulgur
2-3 yemek kaşığı tereyağ
sıvıyağ
tuz - karabiber -kırmızı toz biber
sıcak su


Yapılışı
Pirinç ve bulguru nişastası gidene kadar yıkayalım.
Soğan ve sarımsağı rendeleyelim.
Kıyma, pirinç,bulgur,soğan,sarımsak, tereyağ ve baharatları
karıştırıp iyice yoğuralım.
Biberlerimizi temizleyip yıkayalım.
Kıymalı harcımızı biberlerimize dolduralım.
Biberlerimizin baş kısımlarını kapak yapalım içindeki harç çıkmasın.
Bir tencereye biberlerimizi dizelim.
Üzerine biraz sıvıyağ ve tuz ekleyelim.
Üzerine gelecek kadar sıcak suyumuzu ilave edelim.
Tenceremizin kapağını kapatıp kısık ateşte pişirelim.
Biberler piştiğini belli edince yemeğimiz hazır.
Afiyet olsun.





Piştikten sonra tencereden alıp fırın tepsisine dizdim ve 
10 dakika fırınladım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder