30 Ocak 2014 Perşembe

TARHANA ÇORBASI



Barcelona'ya gelirken halam kendi elleriyle yaptığı tarhanadan bir kavanoz
bana da vermişti.Yiğit oğlumla ben tarhanayı severiz.
Ailenin diğer iki üyesi pek sevmezler.
Onlarda bu hafta olmayınca ikimiz için pişirdim.
Gerçi halam tarhanasını nasıl yapıyor bilmiyorum ama nefisti bizim için.
Her yörenin ve kişinin tarhanası başkadır ama tarhana tarhanadır sonuçta :)))

Malzemeler
Toz tarhana (ben 5 yemek kaşığı kullandım)
5-6 su bardağı su
tuz-sıvıyağ

Yapılışı
Toz tarhana ve suyu bir tencerede kaynayana kadar sürekli karıştırarak pişirdim.
Tuzunu ve sıvıyağını ekledim. İsteğe göre üzerine tereyağ-nane yakılıp konabilir.
Koyulaşıp çorba kıvamına gelen tarhanamı kaselere koyup servis ettim.
Ben ekmek kızarttım ve üzerine beyaz peynir parçaları koydum.
Peynirin tarhanaya çok yakıştığını söyleyebilirim.
Sıcak sıcak mis gibi tarhana çorbamız hazır, afiyet olsun...





2 yorum:

  1. tarhana yöremizin en çok sevilen şifalı çorbasıdır çok severek içeriz elinize sağlık harika olmuş

    YanıtlaSil
  2. Kesinlikle süper bir çorba. Ben tarhana yapmasını bilmem ama pişirmesini ve yemesini çok severim. Oğluşunun sevmesi de süper olmuş. Sana eşlik ediyor. Hemi de çok faydalı, malum. :) Ellerine sağlık canım. Öpüyorum.

    YanıtlaSil