21 Ocak 2014 Salı

3 2 1 ZEYTİNLİ POĞAÇA



Dün akşam poğaça canım istedi ve internetten baktım.
Bu poğaçayı bir çok blogta görmüştüm ve karşıma
Handanın tarifleri çıktı ve 3 2 1 pohaçayı denemek istedim.

Malzemeler
2 nescafe fincanı yoğurt
1 nescafe fincanı sıvıyağ
2.5 paket kabartma tozu
(bizim burada yani Barselona'da 1 paket 15 gr.)
tuz
(gerçi ben koymadığımı sonradan fark ettim)
1 yumurta sarısı ve susam
(poğaçanın üzeri için)

İçi için çekirdekleri ayıklanmış zeytin
(siz istediğiniz malzemeyi kullanın)
Aldığı kadar un
(neredeyse 250 gr beyaz un, 250 gr tam buğday unu kullandım)
yağlı bir karışım olunca unu çok istiyor

Yapılışı

Sıvı malzemeleri ve kabartma tozunu karıştıralım.
Unu eleyerek yavaş yavaş ekleyelim.
Yumuşak bir hamur elde edelim. 
Hamur toparlanmaya başlayınca elimizi yağlayıp
küçük parçalar koparalım.
Elimizde açıp içerisine zeytinleri yerleştirip kapatalım.
Yağlı kağıtlı fırın tepsisine dizelim.
Üzerine yumurta sarısı ve susam sürelim.
150 derecede ısınmış fırında 30-35 dakika pişirelim.
Afiyet olsun.


Not. Ben tuz koymayı unutmuştum ama zeytinin tuzu ile tadı çok güzeldi.
Ayrıca karşı komşuma da verdim, catalan komşum beğenmiş midir acaba??

.




2 yorum:

  1. çayın yanında da ne güzel gider eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim Kardelen hanım, biz de çok beğendik...

    YanıtlaSil