28 Ağustos 2013 Çarşamba

PATATESLİ MANTAR YEMEĞİ



Çok oldu sizlerle bir şey paylaşmayalı. Sıcaklardan mı, kafam çok karışık
ondan mı bilemiyorum mutfağa girip güzel şeyler yapıp bloguma yazmak hiç
içimden gelmiyor. Evet sizlerden özür diliyorum ama böyle hissediyorum.

Üç aydır evimde bir çok değişiklik oldu. Güzelleşti aslında, çok yoruldum,
Yoruldum ama değdi çok keyifli bir bahçem oldu. Çiçekler, ağaçlar alıp ekmek
çok zevkliymiş. Bir ayım var bu zevki daha yaşamak için....
Sonra yurtdışında yaşam başlıyacak ailemiz için.
Kafam karışık dedim ya ondan işte....
Gideceğiz bakalım hayat bize neler sunacak oralarda....
Hayırlısı diyorum hepimiz için :)))
Artık İspanya yemeklerini öğrenip sizlerle paylaşacağım :)))

Neyse ... bu akşam yaptığım yemeğimi tarif edeyim şimdi...


Malzemeler
2 paket mantar
(1 paket kestane mantarı-1 paket ızgarlık mantardan yaptım)
2 orta boy soğan
2 diş sarımsak
2 domates
1 adet patates
1 kırmızı kapya biber
1 adet kesme şeker
tuz - karabiber
zeytinyağ
bir tutam maydanoz

Yapılışı
Ben mantarları ovalayarak yıkıyorum. Toprakları akması için sirkeli suda biraz beklettim.
Soğanı yemeklik doğrayalım. Sarımsakları da küçük doğrayalım.
Bir tencerede zeytinyağını  kızdıralım, soğan ve  sarımsağı kavuralım. Süzülmüş mantarları
doğrayalım ve soğanlarımıza ekleyelim. Domateslerin kabuklarını soyup küp küp doğrayalım.
Kırmızı biberimizi de ince ince doğrayalım ve yemeğimize ekleyelim.
Patatesimizide küp küp doğrayıp ilave edelim. Maydanozumuzu ince ince kıyalım ve ekleyelim.
Yemeğimizin tuzunu şekerini ve karabiberini ilave edelim ve pişmeye bırakalım.
Kısık ateşte kendi suyu ile 35-40 dakikada yemeğimiz pişiyor.

Yanına sarımsaklı cacık yapıp servis ediyoruz.
Afiyet olsun...






6 yorum:

  1. Canım yemek çok lezzetli görünüyor..Sen yayın yapamıyosun,ben de yoğunluktan arkadaşlarımı ziyaret edemiyorum ne olacak bilmem:))Şimdi yayınını gördüm,yazayım dedim..Senin için hayırlı olsun canım..Oradan da yazarsın artık..Sevgilerimi gönderiyorum,kendine iyi bak..

    YanıtlaSil
  2. canım çok teşekkür ederim....:))) evet her şeyin hayırlısı diyorum bende... ama yine de sanırım biraz korkuyorum...

    YanıtlaSil
  3. ellerinize sağlık. güle güle oturun. İspanya nedne çocuklarmı okuyacak. hayırlısı olsun.. bekliyoruz yeneklerini. Eşim gitmişti okulla birlikde .. Yağmur çok varmış. birde en çok yemeklerimizi özlemişti..

    YanıtlaSil
  4. Nursevin hanım çok teşekkür ederim.... Eşimin işi nedeniyle taşınıyoruz..bakalım biz neleri özleyeceğiz:)

    YanıtlaSil
  5. Nefis görünüyor ellerine sağlık,Sonuçta adına boşuna gurbet dememişler haklısın yanlız İspanya çok güzel ve insanları sıcak kanlı,nedemişler beterin beteri var ya soğuk iklimleri olan ülkeye gitmek zorunda kalsaydınız o yüzden içini ferah tut...

    Bu da geçer...

    YanıtlaSil
  6. Filizciğim canımm şimdiden hayırlı olsun İspanya'dan da yazarsın bizlere oranın değişik güzel lezzetlerini.Canım yemeğin çok güzel görünüyor,ellerine sağlık olsun,sevgilerimle..

    YanıtlaSil