1 Nisan 2013 Pazartesi

SEBZELİ BAHAR KEKİ

filizceyemekler

Bu gün bahara merhaba diyorum ve sizleri baharın mis kokularıyla kucaklıyorum.
Güneşi ve güzel çiçek kokularını çok özlemişim.
Ben de doğa gibi canlanmak ve yenilenmek istiyorum.
2013 yılına girdiğimizden beri benim için çok iyi değildi açıkçası, kötü bir şey
olmadı çok şükür. Benim kendimle didişmem, farkındalıklarım vs diyebilirim.
Bir yengeç olarak su grubu üyelerim beni anlamışlardır herhalde:))))

Ama güneşi  gördüm vee kendime geldim artık...bahar benim en sevdiğim mevsim,
daha mutlu ve umutla bakıyorum geleceğe........

Daha önce yaptığım ama bugün yani baharın ilk günü sizlerle paylaşmak istediğim bir
tarifim var.... Bakalım beğenecekmisiniz....????



Malzemeler

Yarım demet taze soğan
Yarım demet pırasa
2-3 dal taze sarımsak
2 adet havuç
1 adet kırmızı kapya biber
1 adet yeşil köy biberi
3 adet domates
6 yumurta
1 su bardağı süt
1 su bardağından biraz az sıvıyağ
1 su bardağı tam buğday unu
1 su bardağı un
bir tutam maydanoz, dereotu,roka
1 adet kabartma tozu
1 miktar peynir çeşitleri (beyaz peynir, kaşar peynir, taze köy peyniri,tel peynir vs)
tuz-karabiber



Yapılışı

Bütün sebzeleri ince ince doğrayalım. Havuçları rendenin iri tarafıyla rendeleyelim.
Evimizde olan peynirleri küp küp doğrayalım. Yumurta,süt ve sıvıyağı bir kapta
karıştıralım. Doğradığımız sebzeleri diğer malzemelerle karıştırmak için derin bir
kaba alalım. Un ve kabartma tozunu ekleyelim ve bütün malzemeleri güzelce
karıştıralım. Tuz ve karabiberler istediğimiz baharatlarla tatlandıralım.
İster kek kalıbında, ister cam tepsiye döküp 175 derecede 35-40 dakika fırınlayalım.
Pişip pişmediğini kürdanla kontrol edelim.

Afiyet olsun......










filizceyemekler

6 yorum:

  1. Elinize sağlık denemek lazım mutlaka :)

    YanıtlaSil
  2. Harika, çok beğendim ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Çok hafif ve lezzetli olmuştu, denemenizi tavsiye ederim...teşekkürler....

    YanıtlaSil
  4. çok nefis görünüyor eline sağlık ilk fırsatta mutlaka denemeli:))

    YanıtlaSil
  5. Harika görünüyor gerçekten ..Ellerine emeğine sağlık canım :)

    YanıtlaSil