4 Nisan 2013 Perşembe

PATATESLİ KURUFASULYE

filizceyemekler


Bu kış yemeğine ne gerek vardı diyebilirsiniz.
Güneş artık kendini gösterdi, havalar bir kaç gündür çok güzel.
Ama kurufasulye ve pilav yaz kış her daim severek yediğimiz bir yemek.
Sanırım sadece ben böyle düşünmüyorum, türk toplumu olarak aynı
fikirdeyiz herhalde..:)

Bu yemeğimi geçen hafta yapmıştım ama şimdi paylaşabiliyorum.
Bu sefer yaptığım kurufasulyem diğer yaptıklarıma göre daha lezzetli oldu
itiraf ediyorum. Bu kış fazla yapmamıştım çok özleyerek ve sevgiyle
yaptığım için nefis olmuştu... Ayrıca patatesler neredeyse eridikleri için
helveli bir kurufalyem oldu:)

Malzemeler
2 su bardağı kurufasulye
1 adet kuru soğan
3 diş sarımsak
1 adet yeşil köy biberi
1 adet orta boy patates
1-2 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı biber salçası
1 adet kesme şeker
2-3 yemek kaşığı sıvıyağ
tuz-karabiber
Acı sevenler acı biber yada pul biber ilave ederseniz daha güzel olabilir

Yapılışı
Kurufasulyeleri önce iyice yıkayalım. Bir tencereye koyalım ve üzerini biraz
geçecek kadar sıcak su koyalım ve kaynatalım. Suyunu çekince biraz daha
sıcak su koyalım ve bekletelim. Bu arada ocağın altını kapatalım.

Diğer tarafta soğanı yemeklik doğrayalım veya robottan geçirelim.
Sarımsak ve biberimizi de ince ince doğrayalım.
Patateslerimizi küçük  küp küp doğrayalım.

Düdüklü tenceremize yağımızı, soğanımızı,sarımsaklarımızı,biberimizi,
salçalarımızı, patateslerimizi ekleyelim ve biraz kavuralım.
Kurufasulyemizin suyunu süzelim ve düdüklü tenceremize ilave edelim.
Üzerini biraz geçecek kadar sıcak su koyalım.
Tuzunu,şekerini, karabiberini ekleyip tenceremizin kapağını kapatalım.
Önce yüksek ısıda, düdüğünden duman çıkmaya başlayınca kısık ısıda
kurufasulyemizi 30-35 dakika pişirelim.
Düdüklü tenceremizin kapağını biraz soğuduktan sonra açalım.
Servis tenceremize yemeğimizi alalım ve pilav ile servis yapalım.


Afiyet olsun.....







filizceyemekler

4 yorum:

  1. Merhaba Filiz Hanım,
    Ellerinize sağlık. Daha önce hiç patatesli kuru fasulye yapmadım. Ama ben de deniycem...
    Bloğunuzu izlemeye aldım. Bana da beklerim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Selda Hanım hoşgeldiniz...
    Patatesli daha helveli oldu,biz beğendik umarım sizde beğenirsiniz.. ziyaretinize geleceğim,sevgiyle...

    YanıtlaSil
  3. patatesli kurufasulye başlığını görünce bloğunuza direk daldım:))İlgimi çekti başlığı:))Hiç denemedim patatesli ama sizin yaptığınız çok lezzetli görünüyor..Ellerinize sağlık..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Valla ben de hiç denemedim ,gerçi taze fasulyeyi patatesli yaparımda onunla da eşim sayesinde tanışmıştım.Bunu da deneyeceğim tatlım,sen yaptın beğendin bende gözüm kapalı yaparım sonuç belli şahane olmuştur çok sarıldım Filizciğim:))

    YanıtlaSil