27 Nisan 2013 Cumartesi

FIRIN SÜTLAÇ

filizceyemekler

Tatlı tadında keyifli hafta sonları diliyorum ve  Lezzet Dergisinin verdiği minik
kitapçıklardan denediğim Sütlacımı sizlere gönderiyorum.
Bu sefer  Sütlü tatlılar / Eylül 2008 kitapçığından Fırın Sütlacı yaptım.
Ben ölçüyü biraz arttırdım. Evdekiler sütlacı çok seviyorlar,
bir kase yetmiyor çünkü:)))


Malzemeler
1 su bardağı pirinç (ben osmacık pirinci kullandım)
3 su bardağı su
2 lt süt
2,5 su bardağı şeker (şekeri zevkinize göre azaltabilirsiniz)
2 yemek kaşığı pirinç unu
1 paket Dr.Oetker damla sakızlı vanilya


filizceyemekler

filizceyemekler








Yapılışı

Pirinci iyice yıkayalım ve tencereye alalım.Üzerine üç su bardağı su koyalım ve pirinçler
yumuşayıncaya kadar pişirelim.Sütü ekleyelim ve kaynatalım. 1 su bardağı sütü ayıralım.
Kaynayıp biraz koyulaşinca vanilyamızı ekleyelim. Ayırdığımız sütle pirinç ununu eritelim.
Sütlaca yavaş yavaş karıştırarak ilave edelim. 1-2 dakika daha kaynatalım.
Pişen sütlacı kaselere veya toprak kaplara paylaştıralım.
Fırın tepsissine kaseleri yerleştirelim ve  yarısına geçecek kadar su ekleyelim.
175 derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişirelim.
Biraz soğuduktan sonra servise hazırlar....
Afiyet olsun...

Sütlaçları fırınlamadan da üzerine tarçın serperek servis yapabilirsiniz..






filizceyemekler

Yiğit tadına bakıyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder