15 Mart 2013 Cuma

YER ELMALI PORTAKALLI KEREVİZ

filizceyemekler


Oğlumun doğum gününde yaptığım menüyü daha önce paylaşmıştım.
Şimdi sıra nasıl yaptığımı paylaşmakta. Kerevizi mutfağımda çok sık yaparım
eşim ve ben severek yeriz. Yer elmasını tek başına ben fazla sevemedim.
Onun için yanına bir kardeş ekledim ve benim için yemesi daha keyifli oldu.

Şimdi nasıl yaptığımı anlatayım.

Malzemeler
4-5 adet Kereviz
Yarım kg yer elması
2 adet havuç
1 büyükçe soğan
Yarım demet dereotu
yarım çay bardağı zeytinyağ (ravika zeytinyağ kullandım)
2 yemek kaşığı pirinç
4 adet kesme şeker
2-3 adet portakal suyu
1 limon suyu
yeterince tuz


Yapılışı
Öncelikle kerevizlerin ve yer elmaların kabuklarını soyalım.
Yıkayalım ve limolu sirkeli suda bekletelim. Soğanı rondodan geçirelim.
Çok püre gibi yapmayalım ben biraz irice bırakıyorum.
Zeytinyağını ve soğanları bir tencereye alalım. Havuçları da dilimleyelim,
tencereye alalım. Soğan ve havuçları biraz karıştıralım. Havuçlar kerevizlere
göre daha geç piştiği için biraz pişirelim. Kereviz ve yer elmalarını iri küpler
halinde limonlu suyun içine doğrayalım.
Elimizle suyunu süzdürerek tenceremize alalım. Portakal ve limon suyunu da
ekleyelim, karıştıralım. Dereotunu ince ince kıyalım onuda tenceremize ekleyelim.
Şekerimizi tuzumuzu da ilave edip tenceremizin kapağını kapatalım.
Kısık ateşte pişmeye bırakalım. Pirinçleri bir yerde güzelce yıkayalım.
5 dk. sonra pirinçlerimizi de ilave edelim.
Yemeğimiz kerevizler yumuşayınca pişmiştir, tenceresinde soğuyuncaya
kadar bekletelim. Kendi tenceresinde soğuyunca daha lezzetli oluyor bence..
Servis tabağına aldığımızda üzerine biraz zeytinyağ gezdirelim ve
dereotu serpiştirelim.

Afiyet olsun....


2 yorum:

  1. bu tadı bilmiyorum. Lezzeti nasıl yorum yapamıyacağım ama. Ellerinize sağlık. emeğinize sağlık. yiyenlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil
  2. Tadı hafif tam diyetlik:) kereviz kokusu portakalla hiç belli olmuyor ...doğumgününde pek sevildi ama büyükler tarafından) teşekkürler Nursevin Hanım....

    YanıtlaSil