15 Mart 2013 Cuma

PEYNİRLİ PROFİTEROL

filizceyemekler
filizceyemekler



Merhaba arkadaşlar,
Sizlerle farklı bir lezzet paylaşmak istedim.
Geçenlerde blogları gezerken Chefika ile çay saati sayfasında
tuzlu profiterol tarifini gördüm ve  değişik geldiği için 
denemek istedim. 
Aşağıdaki linkten Şefika Hanımın tarifine ulaşabilirsiniz.



Daha önce tatlısını da yapmamıştım.
Ama yemesini çok severim:)

Tuzlu profiterol kahvaltılık olarak çok şık bir alternatif olabilir.
Sayfada verilen reçeteyi uyguladım ve aslında güzel bir lezzet
yakaladım ama sıkma torbasında pek tecrübeli olmadığım 
için şekilleri biraz değişik oldu :)))




Malzemeler
1 su bardağı su
75 gr tereyağ
bir tutam tuz
1 su bardağı un
2 yumurta
1 yumurta akı

İçi için
100 gr beyaz peynir
2 yemek kaşığı krem peyaz peynir (ben kullandım)
3 dolu yemek kaşığı krema
nane
pulbiber
kırmızı toz biber
maydonoz (ben kullanmadım)

Yapılışı
Bir tencereye suyu,bir tutam tuzu ve tereyağını koyuyoruz. 
Su kaynayınca unumuzu ilave ediyoruz ve  karıştırıyoruz.
Hamurumuzu biraz pişirip soğutuyoruz.






Hamurumuz soğuduktan sonra yumurtalarımızı 
teker teker kırıp mikserle iyice çırpıyoruz. 
Ayrıca 1 tane yumurta akını da ilave edip 
krema kıvamı olana kadar çırpıyoruz.










Krema kıvamına gelen hamurumuzu krema torbamıza dolduruyoruz.

Torba ucunu ayarlayın ve yağlı kağıtlı fırın tepsisine 
aralıklarla sıkalım. 






Benim şekillerim pek şekilsiz oldular ama:)


175 derecelik fırında üzeri pembeleşene kadar pişirelim.

Üzeri kuruyana kadar pişirelim ve soğuyana kadar fırından çıkarmayalım.

Peynir iç malzemesini de bir tarafta karıştıralım.
Profiterollerimizi ortadan kesip içini peynir harcımızla
dolduralım.
Afiyet olsun....






filizceyemekler




4 yorum:

  1. Profikterolün her hali güzeldir.ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  2. Sunum süper.Yumurta dikkatimi çekti, nasıl koyu renkli köy yumurtası herhalde. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar.

    YanıtlaSil
  3. Ben de beğendim ama eşime tuzlusu hiç cazip gelmedi, profiterol ona göre sadece tatlı olmalıymış.:)
    teşekkürler cafe cgtanes:))

    YanıtlaSil
  4. İlginiz için çok teşekkürler İlhan Bey,
    yumurtalar köy yumurtası değil ama organik yumurta Migrostan almıştım...

    YanıtlaSil