26 Mart 2013 Salı

KIRMIZI KAPYA BİBERLİ PIRASA

filizceyemekler



Zeytinyağlı yemekleri her yapışımda biraz farklı malzemeler katarım.
Değişik şeyler denemeyi seviyorum. Bazen yakışıyor bazen olmuyor ama
ben yine de filizce birşeyler yapmaktan vazgeçmiyorum.:)))

Zeytinyağlı pırasayı daha öncede yapmıştım ama bu sefer kırmızı kapya biber
ekledim. Bu sanırım pırasasından dolayı  daha bir leziz oldu...
Sarıyer pazarından ; buradaki köylerden gelen bir tezgahtan almıştım.
İncecik, körpecik pırasalar çıtır çıtır yemelik....

Malzemeler
1 kg ince pırasa
2 soğan
1 kırmızı kapya biber
2 orta boy havuç
2 yemek kaşığı pirinç
1 portakalın suyu
1 limonun suyu
yarım çay bardağı zeytinyağ
3-4 adet kesme şeker
tuz (miktar herkese göre değişir)
yarım çay bardağı kadar sıcak su

Yapılışı
Öncelikle sebzelerimizi ayıklayıp, temizleyelim.
Bir tencereye önce zeytinyağımızı ve yemeklik doğradığımız soğanımızı
koyalım. Havucu yarım ay şeklinde doğrayıp tenceremize ilave edelim.
Pırasalarımızı biraz irice doğrayalım. Havuçlarımızı hafifçe kavurduktan sonra
pırasalarımızı, irice doğradığımız Kapya biberini de tencerimize ekleyelim.
Portakal ve limon suyumuzu, şekerimizi,tuzumuzu ilave edelim.
Şöyle bir karıştıralım ve bol suyla yıkadığımız pirincimizi de ekleyip suyunu
koyalım ve tenceremizin kapağını kapatalım. Kısık ateşte pişirelim.
Afiyet olsun....
Zeytinyağlı yemeklerimizi piştikleri tencerede soğutursak daha güzel oluyorlar.
Daha sonra servis tabağına alalım. Servis tabağına alınca üzerine zeytinyağ gezdirebiliriz.

4 yorum:

  1. Canım canımı istettin iki gündür bende pırasa sayıklayıp duruyorum.Semt pazarının kurulmasını bekliyorum.Ellerine sağlık CanFilizciğim afiyetler olsun.kocaman öpüyorummm.

    YanıtlaSil
  2. Bizim sarıyerin pazarı yarın kuruluyor, sebzeler meyveler bir başka oluyor taze taze... ben pazara girince kendimi kaybediyorum valla:)))
    bende kocaman öptüm seni:))))

    YanıtlaSil
  3. ellerine sağlık canım nefiss..

    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Teşekkürler betül, hoşgeldin sayfama:))

    YanıtlaSil