22 Mart 2013 Cuma

ÇİKOLATA DOLGULU KURABİYE

filizceyemekler

Güzel hayırlı cumalar diliyorum arkadaşlar.......
Bahar geldi diyorduk ki bu gün hava çok gri ve yağmur yağdım yağacak.
Çikolata dolgulu kurabiyemle biraz olsun mutlu olalım istedim.
Doğum günü menümüze devam ediyorum. Listemi hazırlarken birçok blogu
ziyaret ettim ve çikolatalı dolgulu kurabiye cazip geldi ve denedim.
Daha önce oğlum bir pastaneden böyle bir kurabiye yemiş ve bana da
yapmamı söylemişti. Kısmet bu güneymiş...

Çok beğendiğini hatta donut tadına benzediğini söyleye söyleye bir güzel yedi:)))
Kurabiyemizi  http://www.ozguluntarifleri.com/2012/10/cikolata-dolgulu-kurabiyeler/
sitesindeki tarife göre yaptım...



Malzemeler
250 gr tereyağ (oda ısısında yumuşak)
2 yemek kaşığı sıvıyağ
1 su bardağı pudra şekeri
2 yemek kaşığı yoğurt
4-4,5 su bardağı elenmiş un
1 paket vanilya

İç dolgusu için
1 paket Çikolata bademli puding
1,5 su bardağı süt
100 gr bitter (Nestle kullandım)
25 gr tereyağ


Yapılışı

Pudingi bir tencerede 1.5 bardak süt ile pişirelim.
Topaklanmaması için karıştıralım. Puding pişince bitteri ve tereyağını
ekleyelim ve karıştıralım. Soğumaya bırakalım.

Diğer tarafta kurabiye hamurunu hazırlayalım.
Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur oluyor.
Elimizle küçük parçalar koparıp avucumuzda açıp içine
çikolata dolgusundan kaşıkla küçük bir parça koyalım.
Çok koyarsak hamur zor kapanıyor çünkü:)
Hamurun kenarlarını birleştirip kapatalım ve yuvarlayalım.
Yağlı kağıtlı fırın tepsisine dizelim. 175 derecede 30-35 dk.
fırınlayalım. Üzeri beyaz kalacak dikkat edelim.

Fırından çıkan kurabiyelerimizi biraz soğuduktan sonra pudra
şekerine bulayalım. Servis tabağına alalım...
Üzerine pudra şekeri serpiştirelim, afiyet olsun:)


filizceyemekler

6 yorum:

  1. ellerine sağlık arkadaşım kurabiye gerçekten enfes görünüyor,afiyet olsun sizlere...

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel gözüküyor oğlunuz sevince daha bir mutlulukla paylaşmışsınızdır. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Çocuklar beğenince daha mutlu oluyorum İlhan Bey,
    teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Filizciğim ne güzel yapmışsın ellerine sağlık misss gibi afiyetler olsun canımmmcımmm..

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık. Kurabiyeler nefis görünüyor. Bloğunuz hayırlı olsun. Bloğu takibe aldım. Banada beklerim. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil