6 Şubat 2013 Çarşamba

NAR EKŞİLİ SOMON



Balık sağlık demek, lezzet demek, pratik yemek demek benim için:)
Tabi fırın ve ızgara olunca.....Kızartması ise çıkmayan koku demek,
her yerin yağ olması demek .........

Ama sonuçta balık ailece sevdiğimiz bir lezzet. Özellikle de somon balığını
evde yapmayı seviyorum. Doyurucu bir yemek, yanına bir roka ve yeşillik
salatası oh mis gibi sofra hazır demek:))

Somonla birlikte soğanı ve baharatlı patatesi çok yakıştırıyorum.
Ailece bayıla bayıla yiyiyoruz valla...
Sizlerde deneyin derim.
Balığın yağı ile patatesler  bir o kadar lezzetli ki sormayın gitsin:)))





Yapımı çok basit şöyle ki:

Markete gidiyorsun (ben özellikle MİGROS'tan alıyorum) ve fileto olarak 6 parça
somonu hazırlatıyorsun. Derisi ve kılçıkları alınmış oluyor, yerken kılçık derdi yok:)

Somonlarımızı eve gelince güzelce yıkayalım ve kurulayalım. Diğer tarafta patateslerimizi
soyalım ve iri iri doğrayalım. Bir kabın içinde baharatlarla karıştıralım.
Herkes istediği baharatları kullanabilir. Ben karabiber, kırmızı toz biber, acı pulbiber,kekik,
kimyon, zencefil, haşhaş ve tuz ile tatlandırıyorum. Bazen keyfime göre baharat çeşitlerini
değiştiririm. Sizin damak tadınıza kalmış. Soğanlarımızı da soyalım, ister bütün istersek
dilimleyelim.

Yağlı kağıtla kapladığımız fırın tepsisine somon balıklarımızı, soğan ve patateslerimizi
dizelim. ( Yağlı kağıdı biraz zeytinyağ ile yağlarsak malzemelerimiz yapışmazlar)

Somonlarımızın üzerine deniz tuzu öğüterek serpiştirelim. Tane karabiber veya öğütücüde
satılan çeşitli baharatlardan serpiştirelim. Nar ekşisini de üzerinde geçirelim ve 175 derecelik
fırında 45-50 dakika üzeri kızarana kadar fırınlayalım.
Yemeğimizi roka veya yeşil salata ile servis edebiliriz. Afiyetler olsun...





2 yorum:

  1. Ellerinize sağlık. Somon her zaman kılçık olmadığı için bizdede tercih ediliyor. Birde bu şekilde deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Nursevin Hanımcım, deneyin çok seveceksiniz:))

    YanıtlaSil