14 Şubat 2013 Perşembe

KALP MÜCVER KEK

filizceyemekler

Bu gün sevgililer günü bende tatlı yerine tuzlu bir kalp yaparak
bir fark yaratayım dedim.

Aslında mücverin fırında yapılmış hali ama şekil kalp olunca
daha güzel görünüyor.

Herkesin sevgililer gününü, aslında sevgi gününü kutluyorum.
Sevdiklerimizle bir ömür boyu birlikte güzel mutlu günler diliyorum.

Malzemeler
1 kg pırasa
2 havuç
1 su bardağı mısır unu
2 su bardağı beyaz un
yarım su bardağı zeytinyağ
4 yumurta
1 su bardağı yoğurt
1 kabartma tozu
bir tutam maydonoz ve dereotu
tuz ve karabiber

Yapılışı
Pırasa ve havuç ayıklayalım ve güzelce yıkayalım.
Pırasayı ince ince doğrayalım ve biraz zeytinyağ ile kavuralım.
Havucu rendenin iri tarafı ile rendeleyelim ve pırasalara
ekleyelim. Yumuşayana kadar kavurmaya devam edelim.
Kavrulmuş pırasayı soğumaya bırakalım.
Soğuduktan sonra diğer malzemelerle karıştıralım ve
kalp şeklindeki kek kalıbına dökelim.
Önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 25 dk.
pişirelim.
Üzeri kızarınca mücver kekimiz hazır, afiyet olsun.


Kek kalıbını yağlı kağıtla kaplarsanız piştikten sonra
çıkması daha kolay olur.
Benim kek kalıbım küçük olduğu için kalan karışımı başka bir kalıpta fırınladım.

filizceyemekler

Ben üzeri için yoğurt,mayonez,dereotu,haşhaş karışımından bir sos yaptım.
İsterseniz deneyebilirsiniz.

filizceyemekler


3 yorum:

  1. Ne güzel Olmuş. Ellerinize sağlık. :) bloğumdaki yarışmaya katılırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  2. ilginiz için çok teşekkürler Nursevin hanım, yarışma hakkında bilgim yok şimdi bakıyorum sağolun:))

    YanıtlaSil
  3. tamda gününe uygun ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil