26 Şubat 2013 Salı

FİLİZ'İN SOMON BALIĞI ÇORBASI

filizceyemekler

Dün akşam yaptığım somon yemeğini anlatmıştım. Kalan somonları bu akşam
çorba yaparak değerlendirmek istedim. Şimdiye kadar hiç balık çorbası yapmadım. 
İlk denemeye göre hiç fena değildi. Beğendik ve afiyetle yedik.
Balık restaurantlarında severek içtiğim çorbayı kendim yapınca bir mutlu oldum
sormayın:)))

Benim çorbam filizce bir çorba oldu.....

Bakın nasıl yaptım:
Dün akşamdan kalan somon yemeğindeki, somon parçalarını soğanlardan ayırdım.
Tenceredeki soğan ve portakal suyuna biraz daha su ilave ederek soğanları biraz
daha pişirdim. Diğer tarafta somon parçalarını didikledim.
Pişen soğanları blenderdan geçirdim. Bir kasede 1 yumurta sarısı, 2.5 yemek
kaşığı un ve 1 limon suyu ve biraz su ile çırparak terbiyesini hazırladım.
Didiklediğim somonları tencereye ilave ederek biraz kaynattım.
Hazırladığım terbiyeye bir kaç kaşık çorbadan alıp kasede karıştırdım. 
Yavaş yavaş terbiyemi çorbama ilave ederek karıştırmaya devam ettim.
İnce ince doğradığım maydanoz ve naneyi çorbama ilave ettim.
Şöyle bir taşım kaynadıktan sonra ocağın altını kapattım.
Çorbamı servise hazırladım ve afiyetle yedik....denerseniz sizlere de afiyet olsun...




filizceyemekler

7 yorum:

  1. balık çorbası beni hiç cezbetmedi şimdiye kadar ama harika görünüyor. İnşaALLAH deniyeceğim bende. ellerien sağlık ve afiyetle.

    YanıtlaSil
  2. merhabalar Filiz Hanım,blogunuzu buluverdim geldim :)
    balık çorbası hiç denemedim önyargılıyım nedense balığı hep sade olarak tüketmeye alıştık ama bu alışkanlığı kırmak lazım ellerinize sağlık :)
    banada beklerim takipleşmek dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Balık çorbasını severim de nedense somonu bir türlü sevemedim Filizciğim .Eşim de benim aksime seviyor somonu.Eee o zaman bana da yapmak şart oluyor:)) Canımmm ellerine sağlık olsun sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ben de pek severim balık çorbasını. Somonla yapılan yemedim ama hiç. Somonun lezzetiyle daha bir hoş olmuştur çorba. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. Nursevin hanım denemenizi tavsiye ederim, çok sağlıklı bir çorba....

    uğurböceğimmutfagı hoşgeldiniz bloguma, balık çorbası bir deneyim sonra hiç vazgeçemeyeceksiniz..blogunuzu ziyaret ettim ve takipe aldım sizi..görüşmek üzere...

    Vişnapım somonlada güzel oldu bence...bende ilk defa yaptım, tencerede yaptığım somonun kalan suyunu değerlendirmek için...

    Deniz hanım sizde hoşgeldiniz, blogunuzu ziyaret ettim ve takipe aldım... inşallah değişik tarifler paylaşırız sizinle de..

    Teşekkürler arkadaşlar...

    YanıtlaSil
  6. somonun corbasını hıc ıcmedım ama kendısını cok severım.rengı cok cazipp geldi :)).ılk fırsatta deneyecegım sevıglı fılız ellerıne saglık en ıcten sevgılerımle....

    YanıtlaSil
  7. Saliha Hanım blogumu ziyaretiniz için çok teşekkür ederim... Somon çorbasının rengini portakal suyu verdi, bence deneyin beğeneceksiniz...sevgiyle...

    YanıtlaSil