24 Ocak 2013 Perşembe

ÇİÇEK KEK






Şu sıralar yemek bloglarında,sosyal medyada çeşit çeşit 
zebra kek paylaşımları çoğunlukta.
Ben de kendi zebra kekimi yaptım ama filizce değşikliklerle.
Benim zebra kek oldu çiçek kek:)))
Gerçi diğer kek tariflerindeki malzemelere bakmadım ama
sadece şekillerini nasıl verdiklerini inceledim.

Çiçek kekimin malzemeleri
3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı mısır nişastası
1 su bardağı süt
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı un
1 kakao
 1 vanilya
1 kabartma tozu
ceviz



Yapılışı
Derin bir kapta yumurta ve şekerimizi köpük köpük olana  kadar çırpalım.
Sütü,sıvıyağı yavaş yavaş ekleyerek çırpalım. Mısır nişastasını unumuzu,
vanilya ve kabartma tozunu ekleyerek,
 kek hamurunun içice özleşmesi için çırpmaya devam edelim.
Hamurumuzun yarısını başka bir kaba alalım.
Kakaoyu ayırdığımız kek hamuruna ekleyip iyice karışması için çırpalım.
Kekimizin içine ben ceviz parçaları koydum, 
sizler istediğiniz malzemeyi koyabilirsiniz.

Kek kabını margarin ile yağlayalım.
Önce beyaz kek hamurundan bir kepçe alıp kalıbımızı ortasına dökelim.
Kakaolu kek hamurundan da bir kepçe alıp,
 beyaz karışımın üzerine dökelim.
Bu işlemi sürekli ortaya dökerek devam edelim,
hamuru bu şekilde bitirelim.


filizceyemekler

Kürdan yardımıyla çiçek şekli verelim.
Önceden ısıtılımış 175 derecelik fırında 30 dakika pişirelim.


filizceyemekler


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder