19 Aralık 2012 Çarşamba

TAVUKLU SALÇALI BULGUR PİLAVI

filizceyemekler

Tavuk suyu çorbamızı yaptıktan sonra kalan tavuklarımızı da pilavda
kullanmak istedim. Pirinç pilavını daha sık yaptığım için bu sefer
bulgur pilavı yapayım dedim.
Hem daha sağlıklı hem de özlemişim...:))

Malzemeler
1,5 su bardağı pilavlık bulgur
2 kaşık domates salçası
1 kaşık kırmızı biber salçası
3 su bardağına yakın sıcak su
tereyağ
çorbadan çıkarttığım soğanı kullandım
iri didiklenmiş tavuk parçaları
tuz, karabiber

Yapılışı
Tereyağını (miktarını kendinize göre ayarlayın) tencereye koyalım.
Salçaları, doğradığımız soğanı ve bulguru da koyup kavuralım.
Sıcak suyu ilave edelim. Tuzu ve karabiberi de ekleyelim.
Tavuk parçalarını da koyalım. Biraz karıştıralım.
Kısık ateşte suyunu çekene kadar pilavı pişirelim.
Biraz yumuşak bir pilav oldu.
Servise hazır, yanına ayran veya cacık afiyet olsun...










4 yorum:

  1. Bulgur pilavı pirince göre daha sağlıklı, besleyici ama alışkanlık işte bende çok sık yapmıyorum bulgur pilavını.
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. ooh Filizcim eline sağlık,bulgur pilavına bende bayılırım.

    YanıtlaSil
  3. Yemekçinin mekanı çok haklısın bulgur pilavı daha sağlıklı... ben hem pirinç hem de bulgur pilavını severim ve sık sık yaparım. Gerçi çocuklar pirinç pilavını daha çok tercih ediyorlar....

    YanıtlaSil