14 Aralık 2012 Cuma

TAHİN HELVALI RULOLAR

filizceyemekler
Blogumu açtığımda paylaştığım yazımda da belirttiğim gibi yemek yapmayı yemek
dergileri ve kitaplarından öğrendim. Evlenmeden önce rahmetli annem mutfağa
pek sokmazdı, evlenince deneye yanıla birşeyler yapmaya başladım.
O zamanlardan kalan alışkanlık mıdır bilinmez her ay dergi almadan duramam.
Genelde Lezzet ve Sofra dergilerini takip ederim.

Ama çok beğendiğim ordanburdanhayattan sahibesi Yasemin Hanımın bir yemek
dergisinde, bir köşesinin olduğunu öğrenince Yemek Zevki dergisini de
aylık dergilerimin arasına ekledim.

Geçen hafta bir tarifini denemek istedim. Harika bir atıştırmalık ve çok pratik....


Malzemeler
10 yaprak baklavalık yufka
tahin helvası (ben bir paketin yarısını kullandım,koska 500gr)
kuru üzüm
ceviz kırığı
1 yemek kaşığı tahin
1 çay bardağı süt

Yapılışı
Helvayı çatalla ezelim, üzüm,ceviz kırığı, tahini ekleyip karıştıralım.
Baklavalık yufkanın bir yaprağını süt ile hafifçe ıslatalım.
Kenarına helvalı harçtan yerleştirelim ve sigara böreği sarar gibi
ama çok bastırmadan yuvarlayalım.
Bütün yufkaları bu şekilde hazırlayalım. Yağlı kağıt serdiğimiz
fırın tepsisine dizelim. 175 derecelik fırında üzeri biraz kızarana
kadar pişirelim. Fırından çıkınca ılık servis edelim.

Ben küçük küçük dilimleyerek servis yaptım.
Afiyet olsun...















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder