21 Aralık 2012 Cuma

PORTAKALLI MISIR GEVREĞİ KURABİYESİ

filizceyemekler


Daha önce bu kurabiyemin tarifini paylaşmıştım ama yeni eklemelerle
daha güzel oldu. Yeni şekliyle bir defa daha sizlere tanıtmak istedim.

Mısır gevreği kurabiyesini çok seviyor ve çok sık yapıyorum.
İçine her seferinde farklı şeyler katmayı da seviyorum,
bu kez portakallı ve limonlu yaptım ve çok yakıştı...

Malzemeler
5 yumurta akı
1 su bardağı şeker
5 su bardağı mısır gevreği
1 portakal rendesi
1 limon rendesi
damla çikolata
yarım paket kakao


Yapılışı
Yumurta aklarını şekerle bembeyaz oluncaya kadar mikserle çırpalım.
Çırpma kabını ters çevirsekte dökülmeyecek şekilde..:)
Mısır gevreklerini ayrı bir yerde ellerinizle biraz ufalayalım ve çırptığımız
yumurta aklarıyla birleştirelim. Portakal ve limon kabuğu rendesi,
kakao ve damla çikolatayıda katıp kaşık yardımıyla hafifçe karıştıralım,
yağlı kağıtlı fırın tepsisine kaşık kaşık koyalım. 175 derecede 10-12 dakika
pişirelim. Bezelerimiz hazir....Afiyet olsun..:)



2 yorum:

  1. çıtır çıtır olmuştur sanırım,ellerine sağlık Filizcim.

    YanıtlaSil
  2. her zaman yaptığım bir kurabiyedir, dha çok beze gibi...portakal çok yakıştı..tavsiye ederim mehtapcım...

    YanıtlaSil