14 Aralık 2012 Cuma

KOLAY POĞAÇA

filizceyemekler

Bu gün Yiğit'lerin okulunda Yerli Malı  kutlaması var. Dün akşam siparişini verdi.
Poğaça yapmamı istedi. Akşam yapmak istemedim. Bu sabah uyanınca yaptım,
okul saatine yetiştirdim. Sıcak sıcak okula götürdü.
Çabuk çabuk yapılınca sanki daha güzel oldu:)))

Yiğit okula poğaça,kuru kayısı,kuruyemiş ve plastik bardak götürdü.
Akşama gelince bakalım neler anlatacak.... Eğlenceli geçiyor böyle günler:)))

Poğaçamızın malzemeleri
1 paket (250 gr) Sana hamurişi
2 yemek kaşığı yoğurt
1 paket kabartma tozu
2 yemek kaşığı sirke
Biraz peyaz peynir rendesi
biraz tuz (peynirin tuzuna göre ayarlayın)
1 yumurta (akını hamura, sarısını üzerine kullandım)
Aldığı kadar un
susam

Yapılışı
Oda ısısındaki margarini,yumurta akı,yoğurt,peynir,kabartma tozu,sirke
ve unu karıştırıp bir hamur elde edelim. Ele yapışmayacak yumuşak bir
hamur olana kadar yoğuralım. Küçük parçalar koparıp yuvarlayalım,
yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim. Üzerine yumurta sarısı sürüp,
susamı serpiştirelim.175 derecelik fırında 30 dakika pişirelim.
Afiyet olsun..


10 yorum:

  1. ellerine sağlık.çok güzeller.

    YanıtlaSil
  2. çok teşekkürler, lezzetsarayı....

    YanıtlaSil
  3. Liseye başlayınca yerli malı haftasın da unuttuk bak:( Poğaçalar nefsi olmu, yiyenlere afiyetler olsun Filizcim eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Bizim okul hayatımız daha devam ediyor mehtapcığım.:) Okulda yerli malı haftası eğlence günü gibi kutlanıyor...Yiğit ve arkadaşları çok eğlenmişler,danslar,yemişler vs... daha çok kek gönderilmiş ben iyiki poğaça yapmışım:)))

    YanıtlaSil
  5. Bende çok severek yapıyorum bu poğaçayı. Mayalama gerekmeden çabucak olması cezbedici. Ellerine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ederim yemekçinin mekanı, ilgin için ve blogumu ziyaret ettiğin için...:)))

    YanıtlaSil
  7. MERHABALAR
    SİZZİ İZLEMEYE ALDIM BENDE BEKLERİM

    YanıtlaSil
  8. Seyyah Gül ilgiliniz için çok teşekkürler:) sizin blogunuza hemen bakıyorum..sevgiyle..

    YanıtlaSil
  9. Oy oy oy nefis olmuştur.
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  10. teşekkürler nilay hn,, size de sevgiler:))

    YanıtlaSil