27 Aralık 2012 Perşembe

KIYMALI BEZELYE YEMEĞİ

filizceyemekler

Bugün sebze günü....  sebze yemekleri paylaşmak istedim:)
Yazın dondurduğum bezelyeler şimdi işime yarıyor.
Küçük oğlan bezelyeyi çok seviyor. Dün akşam bezelye yemeğini yaptım.
Yiğit okuldan gelince "akşam yemekte ne var" diye sorar. Bezelye olduğunu
söyleyince bir "oleyyy" aldım , "pilavda varmı "sorusuna olumsuz cevap alınca,
oley'i geri aldı..:))))   Evet yapmamıştım, çok seviyor ve çok yiyiyor,
şu sıralar güzel simitler yaptı:)) onun için biraz sebzeye ağırlık verip karbonhidratı
azaltmam gerektiğine karar vermiş bulunmaktayım....:))


Malzemeler
1 kg bezelye (dondurucudan bir poşet)
1 iri soğan
3-4 diş sarımsak
2 yemek kaşığı domates salça
1 yemek kaşığı biber salçası
100 gr az yağlı kıyma
1 havuç
çok az zeytinyağ
1 kesme şeker
tuz, karabiber,su

Yapılışı
Soğanları yemeklik doğrayalım. Kıymayı ve soğanları az yağ ile kavuralım.
Kıymanın rengi biraz dönünce küp küp doğradığımız havuçları ilave edelim.
Salçalarımızı da ilave edip kavurmaya devam edelim. Bezelyelerimizi, tuzumuzu,
karabiberimizi,şekerimizi,sarımsaklarımızı ve bir miktar sıcak suyu da ilave edip
kaynamaya bırakalım. Yemeğimiz kısık ateşte 30 dakikada pişiyor.
Afiyet olsun.....

4 yorum:

  1. Şekerciğim pilav ben de istemiştim yok olmaz dedin:)Bezelyenden yemeğe geldim.Ellerine sağlık çok severim .Canımmm sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  2. evet canım vişnapcım.:) sade bezelye olsa olmazmı? herhalde sende pilavcısın benimkisi gibi:) şimdi okuldan geldi yine pilav diyor bu çocuk..bugün okulda da yemiş ama...bende ısrarla yapmıyorum...

    YanıtlaSil
  3. Bezelye yemegini cok severim birde kiymali olunca uffff yemede dur:)
    Ellerine saglik filiz hanim ziyeretiniz ve ovguler icin tesekkur ederim.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. özgülüntarifleri hoşgeldiniz bloguma, bende size teşekkür ederim ... eh artık birbirimizi ziyaret ederiz:))

    YanıtlaSil