14 Aralık 2012 Cuma

BAKLAVA YUFKASIYLA KAŞARLI BÖREK

filizceyemekler

Tahin helvalı ruloları yapınca baklavalık yufkam kalmıştı. Börek yapabilirim dedim ve
çocukların yiyebileceği kaşarlı börek yaptım.
Çok basit ve kıyır kıyır bir börek oldu.

Malzemeler
Baklavalık yufka (küçük bir paketin 10 yaprağını daha önce kullanmıştım, kalanını kullandım)
Bolca kaşar rendesi
Biraz beyaz peynir rendesi (çocukların koyduğumdan haberi yok bu arada)
2 yumurta
2 su bardağı kadar süt
biraz zeytinyağ
Harca biraz tuz koyabilirsiniz( benim böreğim biraz tuz istiyordu)
Yapılışı
Ben dikdörtgen borcamda yaptım. Baklavalık yufkaların yarısını alt kısma
arasına harcı ve üzerine diğer yarısını kullandım.
Yağladığımız tepsiye baklavalık yufkaları katlayıp yerleştirelim.
Yufka aralarına çırptığımız süt,yumurta,zeytinyağ karışımını fırça ile sürelim.
Yufkaları aynı şekilde yerleştirelim ve ortasına kaşar peynirli harcı koyalım.
Kalan yufkalarıda aynı şekilde peynirli harcın üzerine yerleştirelim.
Bütün yufkalar bitince kalan sütlü harcı böreğin üzerine dökelim.
Bıçak ile dilimleyelim ve 175 derece ısıtılmış fırında 30 dakika üzeri kızarana
kadar pişirelim.

Afiyet olsun.....












Hiç yorum yok:

Yorum Gönder