27 Kasım 2012 Salı

ŞEKERPARE

filizceyemekler

Kurban bayramında rahmetli annemin tariflerini yazdığı kitaptan bir tatlı yapmak istedim.
Şekerpare annemin çok yaptığı bir tatlıydı. İlk defa deneyecektim.
Birde annemin el yazısını görmek beni duygulandırdı. O duygularla tatlı yapımına başladım.

Tatlımı yiyenler beğendiler ben de beğendim aslında tam annemin gibi olmasa da.....

Malzemeler
2 çay bardağı şeker (Ajda çay bardağı)
2 çay bardağı sıvıyağ
3 yumurta
1 kabartma tozu
4 su bardağı un
badem veya fındık

Şerbeti için:
6 su bardağı su
5 su bardağı şeker
yarım limon suyu

Yapılışı
Yumurta,sıvıyağ ve şekeri karıştıralım. Un ve kabartma tozunu ilave edelim.
İyice yoğuralım. Hamuru kurabiye hamuru gibi oluyor. Yuvarlak şekil verip,
üzerine fındık veya badem koyalım, yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine dizelim.
Önceden ısıtılmış 175 derecede 30-35 dk kadar pişirelim.
Şerbet için şeker, limon  ve suyu şekeri eritene kadar karıştıralım.
Şerbet soğuk, şekerpareler sıcak olacak. Şekerpareler pişince bir tepsiye alıp,
üzerine şerbetini dökelim. Şerbeti çekmesi için şekerpareleri arada ters çevirip
şerbeti çekmesini sağlayabiliriz.
Servise hazır, afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder