14 Ekim 2012 Pazar

LABNE PEYNİRLİ SUCUKLU ÇÖREK

filizceyemekler
Kurabiyeler fırında pişerken hazır fırın ısınmışken birde tuzlu çörek
yaptım. Çörekte Lezzet dergisi Nisan2011 kitapçığından,
labneli peynirli çörek......

Yiğit arkadaşı Osman'ın bahçesinde bütün arkadaşları ile toplanmış
oyun oynuyorlardı. Ben de yaptıklarımı alıp yanlarına götürdüm.
Çocuklar tabağı görünce çok mutlu oldular ve tabaktakileri bir anda
silip süpürdüler. Sucuklu çörek daha çok sevildi.

Beyza'da çay yaptı ve karşılıklı bizde çocuklara eşlik ettik.
Güneşli güzel bir pazar günü çocuklarla böyle geçti.....:))

Şimdi tarif...
Malzemeler
3 su bardağı un
1 çay bardağı sıvı yağ(ajda bardak)
1 çay bardağı yoğurt
200 gr.labne peynir
1 paket kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tuz
bir tutam şeker
sucuk
1 yumurta sarısı(üzeri için)

Yapılışı
Yoğurt,peynir,tuz ve sıvıyağı bir kapta karıştıralım. Unu ve kabartma
tozunu ekleyip iyice yoğuralım. Hamur özleşene kadar yoğuralım.
yumuşak bir hamur oluyor.
Hamurdan parçalar kopartıp elimizde açalım, içine bir parça sucuk
koyup şekillendirip, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine yerleştirelim.
Üzerine yumurta sarısı sürelim. Kekik ve pul biber serpiştirelim.
175 dereye ayarlı fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.
Afiyet olsun...

(ben yazıyı tam okumadığım için üzerine yumurta sarısı sürmedim,
malzeme kısmında da yazmadığı için. Neyse yinede güzel oldu.)





2 yorum:

  1. Filizcim cocuklar yemez mi bayılmışlardır.Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  2. teşekkür ederim,mehtapcığım. tam çocuklara göre bir çörek anında bitti zaten....

    YanıtlaSil