14 Ekim 2012 Pazar

BİBER DOLMASI

filizceyemekler
Benim mutfağımda biber dolması pek sık yapılmaz. Aslında çocuklar
içini severler biberlerini ayırırlar. Benimde mideme biber zarı dokunuyor.
Eşiminde pek tercih ettiği bir yemek değildir.
Sanırım bu yüzden pek pişirmiyorum. Ne çok olumsuz şeyler söyledim böyle...

Yiğidim geçen hafta "anne ani içi açılıyor,içinde pilav varya işte ondan yapsana"
:))) biber dolması istedi ve ben hafta başında biberleri aldım fakat yemeği
yapmaya dün akşam karar verdim.

Akşam yediğimizde hepimiz özlemişiz onu anladım. Tencerede 3 dolma kalmıştı,
pazar gününe....:)
Şimdi nasıl yaptığımı anlatayım...


Malzemeler
8 adet yeşil dolmalık biber (küçük boylarda almıştım)
2 adet kırmızı biber
1 büyük soğan
250 gr kıyma
1 çay bardağı pirinç (ajda çay bardağı)
1 çay bardağı pilavlık bulgur
1 yemek kaşığı dolu dolu salça (domates-biber karışımı salça)
3 diş sarımsak
1 domates
tuz-karabiber-nane
biraz sıvıyağ

Yapılışı
Biberlerin tohumlarını ayıklayıp güzelce yıkayalım.
Bulgur ve pirinci de güzelce yıkayalım.
Soğan ve sarımsakları ayıklayıp rondodan geçirelim.
Pirinç ve bulguru biberin harcını karıştıracağımız bir
kabın içine alalım. Kıyılmış soğan ve sarımsakları,
kıymayı,salçayı tuz ve karabiberi, kuru naneyi  ve
sıvıyağ ekleyip elimizle bütün malzemeleri yoğuralım.
Biberlerin içini hazırladığımız harç ile dolduralım.
Çok doldurmayalım pişince taşmasın.
Domatesleri biberlerin ağızlarına yerleştirecek şekilde
dilimleyip kapak olacak şekilde, biberleri kapatalım.
Biberleri bir tencereye dizelim. Üzerine kalan domatesi
rendeleyelim. Biberlerin üzerine de biraz tuz serpiştirelim.
2 çay bardağı sıcak su ilave edelim ve pişmeye bırakalım.

Harcın içine maydonoz da eklebilirsiniz benim dolabımda
olmadığı için koyamadım.

Biberler pişince yoğurtla veya yoğutsuz servis yapalım.
Afiyet olsun.....



2 yorum:

  1. Merhabalar filizcim.Dolma konusunda konu bizde aynı,içini yiyip dışını ayırma.Onun için bende bu yaz hiç yapmadım biber dolması.Eline sağlık.Tanıştığımıza çok sevindim...

    YanıtlaSil
  2. Ben de tanıştığımıza çok sevindim... Umarım başka etkinliklerde yine görüşürüz..:))

    YanıtlaSil