6 Ağustos 2012 Pazartesi

TAVUKLU PİLAV

filizceyemekler



Selam arkadaşlar, uzun zamandır sizlerle birşeyler paylaşamadım.
Yazın sıcaklığından mı?çocukların isteklerinden mi ? bilemiyorum
bilgisayarı açıp yaptıklarımı yüklemeye zaman bulamıyorum.
Bu tarifimi bu gün yapmadım ama şimdi paylaşmak istedim.
Yiğit'in arkadaşları bizde her zaman toplanır birlikte oynarlar.
Bende onların seveceği tavuklu pilav yapmıştım,
Yiğit tavuklu pilava (Amin Pilavı) der ve çok sever.
Mevlütlerde yapıldığı için bu ismi takti:))


Malzemeler
Tavuk suyu için:
1 Tabak tavuk pirzolası (büyük)
1 soğan
1 havuç
1 parça limon dilimi
1 adet kesme şeker ve biraz tuz
5-6 su bardağı su

Pilav için:
2 su bardağı pirinç
4 su bardağı tavuk suyu
tuz,karabiber ve biraz tereyağ

Yapılışı
Tavuk suyu için : Tavuk pirzolaları ve diğer malzemeler büyük bir tencereye konur ve tavuklar pişene kadar kaynatılır.Tavuklar pişince ayrı bir yere ayrılır ve soğuyunca pilava ilave edilmek üzere didiklenir. Tavuk suyu da süzülüp hazırlanır.
Pilav için: Pirinçler bol su ile iyice yıkanır.(Beyaz suyu gidene kadar iyice yıkanır ve süzdürülür.) Teflon bir tencerede önce tereyağ eritilir.(tereyağı damak tadınıza göre ayarlayın)Pirinçler ilave edilip iyice kavrulur. Daha sonra didiklediğimiz tavuk parçaları da katılıp biraz daha kavrulur ve 4 su bardağı tavuk suyu ilave edilir,tuz ve karabiberle tatlandırıp ocağın altı kısılır. Kısık ateşte pirinç suyunu çekene kadar pişirilir. Suyunu çeken pilav ayrı bir yere alınır demlenmeye bırakılır. (Ben tencerenin üzerine kağıt havlu koyup kapağını kapatıyorum, sonra büyükçe bir sofra bezine sarıp öyle demlendiriyorum. Anne usulü:)) 
Afiyet olsun....


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder