30 Haziran 2012 Cumartesi

YALANCI TAVUK GÖĞSÜ

filizceyemekler

merhabalar,
birkaç gündür bloguma bakamıyordum bu gün bir fırsat bulabildim
ve geçen gün yaptığım, tarifini  mutfaksirlari sayfasından aldığım
Yalanci tavuk göğsü tatlısını sizlerle paylaşmak istedim...

Malzemeler
Yarım paket margarin (125 gr)
1 lt süt
1 su bardağı un
1 paket vanilya (vanilya aroması-Dr.Oetker)
1,5 su bardağı tozşeker
süslemek için dondurulmuş vişne (tazeside olabilir tabii)

Yapılışı
Margarini bir tencerede biraz eritip unu ilave ediyoruz.Unu kokusu çıkana kadar
kavuruyoruz.Sütü yavaş yavaş una ilave edip karıştırmaya devam ediyoruz.
Topaklanmaması için sürekli karıştırıyoruz.Şekeri de ilave edip koyulaşana
kadar, muhallebi kıvamına gelene kadar çırparak karıştırıyoruz. Vanilyayı da
katıp ocağı kapatıyoruz. Ben yuvarlak borcamı kullandım,sizler istediğiniz
kapta servis yapabilirsiniz.
Üzerini vişne ile süsleyip biraz soğuduktan sonra buzdolabına koyuyoruz.
2-3 saat sonra dilimleyip servis yapıyoruz. Afiyet olsun....

Not.Bu ikinci denemdi, ilk denememde içine dolmalık fıstık katmıştım(fıstıkları
teflon tavada biraz kavurdum).Servis yaparken üzerine tarçın eklemiştim.
İlk deneme de ikinci deneme de çok güzel oldu.

Sizlere iki alternatif hangisini denemek isterseniz....:))))


2 yorum:

  1. Canım tarif süper. Ben daha önce yaptım ama bloğa koymayı unutmuşum. Geldim senin tarife baktım. Bir arkadaşa lazımdı. Verdim tarifi. Ellerine saglık canım. 😊❤️

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim yağmurcum, umarım arkadaşın da beğenir...

    YanıtlaSil