4 Haziran 2012 Pazartesi

VİŞNELİ KAKAOLU KEK


filizceyemekler



Pazar günü yani dün küçük oğlum Yiğit arkadaşlarını ve ailelerini çaya davet etti.
Tabi ben de yeni bir kek denemeye karar verdim. Lezzet dergisinin verdiği
kitapçıklardan vişneli kek tarifini buldum ve yapmaya başladım......


Malzemeler
125 gr margarin
1 su bardağı toz şeker
4 yumurta
2,5 su bardağı un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
2 fincan süt (1 fincan su yazıyordu ama ben değiştirdim)
1 su bardağı çekirdeksiz vişne (ben dondurulmuş vişne kullandım)
1 paket kakao (kakao yazmıyordu, ben ilave ettim)

biraz damla çikolata  ve 
üzeri için çikolata sos ekledim..:)

Yapılışı

Margarini oda ısısında yumuşatın.Şeker ve yumurtaları mikserle iyice çırpın.
Margarin,un,kabartma tozu ve vanilyayı ve tabi ki sütü de ekleyip çırpmaya devam edin.
Bütün malzemeler karışınca vişneleri de ekleyip tahta kaşıkla karıştırın.
Hazırladığınız karışımı yağlanmış kalıba dökün.(kelepçeli kalıp kullandım)
Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında ben 52 dk pişirdim.(siz fırınınıza göre kontrol edin)

Fırından çıkardıktan sonra biraz dinlendirdim ve kalıptan çıkardım. Sonra süt ile hazırladığım
çikolata sosuyla üzerini süsledim. (aslında vişne ile de süsleseydim daha güzel olacaktı ama
buzdolabımdan fazla vişne çıkarmayı unutunca olmadı, başka sefere artık:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder