5 Mayıs 2012 Cumartesi

PATATESLİ KOL BÖREĞİ

filizceyemekler

MALZEMELER
3 yaprak yufka (ben 4 yufkadan yapiyorum)
2 su bardagi sut
125 gr margarin
125 gr beyaz penir/cok tuzlu olmasin
bir tutam maydonoz
5 orta boy patates
tuz
toz kirmizibiber

YAPILISI
Sutu bir tencereye koyun,ocagin altini kisin.patatesleri soyun ve teker teker sutun icine rendeleyin.(puf noktasidir/ patateslerin kararmamasi icin sutun icine rendeleyin ve karistirip digerini rendeleyin)
butun patatesler rendelendikten sonra ocagin altini acin ve margarinide ekleyin koyu muhallebi kivamina gelene kadar karistirarak pisirin.
maydonozu kiyin, peyniri rendeleyin ve biraz sogumus olan patateslere katip karistirin, tuz ve kirmizibiberi de ilave edin sogumaya birakin.
Yufkalari ortadan keserek sekiz adet yarim daire elde edin.Iki yarim daire yufkayi ust uste koyun arasina yapismamasi icin sivi yag surebilirsiniz. Harcin bir kismini yufkanin uzerine serin. Bu sekilde butun yufkalari ve harci kat kat doseyin.En ust kata da harci yaydiktan sonra genis taraftan baslayarak rulo yaoin. Ruloyu ortadan ikiye kesip bir tepsiye alin.(Tepsinin icine strecfilm serin) 12 saat buzdolobinda bekletin.(Ben ertesi gun kullanmayacaksam derin dondurucuya bu sekilde koyuyorum)
Buzdolabindan cikartip keskin bir bicakla dilimler halinde kesip yagli kagitli(yaglanmis) tepsiye dizin. Uzerine yumurta sarisi surun ve firina verin.(Ben 175 derecede 35-40 dk pisiriyorum/ama derin dondurucudan cikarinca biraz cozulmesini bekleyin ve dilimleyin 40-45 dk kizarana kadar pisiriyorum)
(4 ay derin dondurucuda saklanabilir)

Afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder